1. travnja 2010.

Uskrsni zečići / Easter Bunnies

Please scroll down for English.


Stan: Why do we color eggs?
Stan's Dad: So that the Easter Bunny can hide them.
Stan: Yeah, but why?
Stan's Dad: Stanley, Easter celebrates the day that Jesus was resurrected after being crucified for our sins.
Stan: So we dip eggs into colored vinegar and a giant rabbit hides them?
Stan's Dad: That's right.
Stan: You don't see the missteps in logic with that? Look, I'm just saying that somewhere between Jesus dying on the cross and a giant bunny hiding eggs, there seems to be a gap of information.
Stan's Dad: Damn it, just dye your eggs!

(South Park, Fantastic Easter Special)

Jeste li se ikad osjećali kao Stan iz gore navedenog dijaloga? Ja definitivno jesam. I to ne samo po pitanju farbanja jaja :) No, ovaj put ću se zadržati konkretno na jajima i zečevima, iako ne nužno tim redoslijedom.


Tko je zapravo Uskrsni zeko? To je dobroćudno, pomalo nadnaravno biće, koje dobroj i poslušnoj dječici na Uskrs donosi poklone, najčešće u obliku slatkiša ili čokoladnih jaja. Ako je posebno dobro raspoložen, tada će te slatkiše (i poneku pisanicu) sakriti i samodopadno promatrati napetu dječju potragu. Simbol Uskrsnog zeca potječe još od poganskih rituala i svečanosti koji slave antičku božicu plodnosti Eostre. Eostre je bila božica saksonskih naroda u sjevernoj Europi, a njeno ime potječe od drevne riječi eastre, što znači proljeće.

Božica Eostre povezuje se sa mnogim simbolima plodnosti, među kojima su jaja i zečevi. Tradicija bojanja jaja nije sasvim razjašnjena, no smatra se da je povezana sa buđenjem prirode. Većina ptica liježe jaja baš u rano proljeće, što se podudara sa cvatom raznobojnog cvijeća, pa se bojanjem jaja na neki način unosi duh proljeća u dom. S druge strane, zečevi su poznati kao izuzetno plodne životinje čije je razmnožavanje na vrhuncu upravo u rano proljeće, stoga ne treba čuditi što su upravo oni postali simbol Uskrsa. Štovanje običaja Uskrsnog zeca u modernom smislu započelo je tokom 16. stoljeća u Njemačkoj, odakle se proširilo po čitavoj Europi, a u 18. stoljeću taj su običaj njemački iseljenici odnijeli i u Ameriku. Prvi jestivi Uskrsni zečići napravljeni su oko 1800. godine u Njemačkoj od tijesta i šećera.
(izvori: Wikipedia i Wyrdology)


Sad kad smo riješili misterij farbanja jaja i divovskih zečeva, vratimo se u sadašnjost.

Moram priznati da mi već duži niz godina farbanje jaja nije interesantno. Nikad nisam imala smisla za oslikavanje i uvijek sam bila nezadovoljna svojim jajima, stoga sam ulazak u buntovne tinejđerske godine iskoristila kao izgovor za prestanak bavljenja tom aktvnošću. Tada sam se sve više počela okretati drugim uskrsnim radostima, poput šunke u kruhu, francuske salate ili dobrog kolača, a kada sam počela kuhati, te zemaljske hedonističke radosti poptuno su istisnule one dječje. Da skratim, volim dobro pojest :)



Ove sam godine ipak odlučila na neki način spojiti dječje radosti sa dobrom hranom, pa sam od meni najdražeg tijesta za brioše napravila slatke male Uskrsne zečiće. Budući da je nas samo dvoje, a brioši su najbolji kad su svježi i još topli, obično ih radim od maksimalno 250g brašna. Tako je bilo i sa zečićima. Ako vi imate brojniju obitelj ili mlađu djecu, svakako preporučam da udvostručite količinu sastojaka jer će zečići planuti u trenu. Ne samo da su slatki i simpatični, već su i bezobrazno ukusni.

Uz ove slatke zečiće želim vam sretan Uskrs! Proslavite ga u krugu obitelji, uz dobru hranu, šarena jaja i dobro raspoloženje. : )


Uskrsni zečići
sastojci za tri zečića

250g glatkog brašna
20g svježeg kvasca (pola kocke)
100 ml mlakog mlijeka
40g šećera
1 vanilin šećer
1/4 žličice soli
korica jednog limuna
korica jedne naranče
2 veća žumanjka
60g otopljenog maslaca

Za ukrašavanje
1 žumanjak
žlica mlijeka
3 lješnjaka
6 grožđica

Kvasac razmrvite u mlakom mlijeku, dodajte žličicu šećera i ostavite na toplom da se zapjeni. U međuvremenu u posudu prosijte brašno, dodajte sol, šećer i vanilin šećer i promiješajte. Dodajte koricu limuna i naranče, maslac i žumanjke te na kraju uzašli kvasac. Ručnim mikserom sa spiralnim nastavcima umijesite glatko tijesto. Tijesto izvadite na pobrašnjenu plohu te ga mijesite rukama još 5 minuta. Ono mora biti meko, gipko i elastično ali ne i ljepljivo, pa po potrebi dodajte još brašna. Tijesto vratite u zadjelu, pokrijte prozirnom folijom i ostavite na toplom dok ne udvostruči volumen, oko 45 minuta.

Pećnicu zagrijte na 180°C i veliki lim obložite papirom za pečenje. Uzašlo tijesto kratko premijesite na pobrašnjenoj radnoj plohi te ga podijelite na tri jednaka dijela. Od svakog dijela odvojite jednu veću lopticu za trbuščić i jednu manju za glavu, Ostatak tijesta podijelite na šest malih kuglica, pa oblikujte četiri šapice i uši. Sve dijelove dlanom malo spljoštite i prebacite na lim te pažljivo spojite. Po potrebi ih možete slijepiti sa malo vode.

Žumanjak razmutite uz dodatak mlijeka i time premažite zečiće, pa im kao oči i njuškicu utisnite grožđice i lješnjake. Ostavite ih da se dižu još 10-15 minuta, a zatim pecite 15-20 minuta, ovisno o pećnici. Malo ih ohladite, a zatim navalite.

The Easter Bunny is a benevolent, vaguely supernatural creature that brings gifts to good children. These gifts are usually in the form of various sweets or chocolate Easter eggs. Sometimes the Bunny will scatter or hide its treats for the children to find on an Easter egg hunt. The origin of the Easter Bunny probably goes back to the festival's connection with the pagan goddess Eostre. Eostre was a fertility goddess of the Saxons in Northern Europe and her name supposedly derives from the word eastre, an ancient word for spring.

Eostre is closely associated with fertility symbols such as eggs and rabbits. The precise origin of the ancient custom of coloring eggs is not known, although it is supposedly related to the blooming of many flowers in spring. Birds lay eggs in the early spring which coincides with the awakening of nature and the blooming flowers, so colored egges bring the spirit of spring into the homes. On the other hand, the rabbit is known as a highly fertile creature and hence an obvious choice for Easter symbolism. The earliest known reference to our modern Easter Bunny tradition appears to be from 16th century Germany. In the 18th century, German settlers to America brought the tradition with them.The first edible Easter Bunnies were made in Germany during the early 1800s and were made of pastry and sugar.

This yer I decided to use my favorite brioche recipe to make cute little Easter Bunnies. Since there's only two of us and the brioche bread is best eaten fresh and warm, I usually make them with only 250g of flour. I did the same with these bunnies, but if you have a bigger familiy or kids I recommend that you double the ingredients because these bunnies are incredibly tasty and will be a big hit.

With these bunnies I wish you all happy Easter! I hope you'll celebrate it with your family, surrounded by joy, happiness, good food and colorful eggs.

Easter Bunnies
makes 3 bunnies

250g bread flour
20g fresh yeast
100ml lukewarm milk
40g sugar
1 bag of vanilla flavored sugar (10g)
1/4 tsp. salt
zest of one lemon
zest of one orange
2 large egg yolks
60g butter, melted

For decoration
1 egg yolk
1 tbsp. milk
6 raisins
3 hazelnuts

Proof the yeast by mixing it with the warm milk and a teaspoon of sugar. Let it stand for a few minutes until it becomes foamy.

Meanwhile, in a bowl mix the flour, salt, sugar and vanilla sugar with a wooden spoon. Add lemon and orange zest, butter, egg yolks and the yeast mixture. Mix the ingredients using a hand mixer with paddle attachments until you obtain a soft dough that detaches itself from the edges of the bowl. Transfer the dough onto a lightly floured surface and continue kneading with your hands until you get a smooth and elastic dough. If it still feels a bit sticky, add some more flour. Put the dough into a bowl, cover with a plastic wrap and leave in a warm place until it doubles in size, around 45 minutes.

Preheat the ove to 180°C and line a large baking pan with parchment paper. Transfer the dough onto a floured surface and knead lightly. Divide it into three equal parts. From each part shape one bigger ball for the body, and a smaller one for the bunny's head. Divide the rest into six small balls and shape four claws and two ears. Repeat with the rest of the dough. Transfer the bunny pieces onto a baking pan and flat them lightly with the palm of your hand. Glue the body parts together by brushing them lightly with some cold water. Leave enough space between the bunnies beacuse they are going to rise quite a lot while baking.

Using a pastry brush, brush the bunnies with the mixture of an egg yolk and a tablespoon of milk. Glue the raisins as their eyes and hazelnuts for the nose. Cover with a clean cloth and let them rise for 15 more minutes. Bake the bunnies for 15-20 minutes, or until they get a nice brown color. Cool them on a wire rack slightly and eat while they're still warm.


Related Stories Widget by LinkWithin

33 komentara:

  1. Ajme kako su medeni, totalno su me oduševili.
    Mi baš ne držimo do religijskih konotacija blagdana, nas zanima samo ova gurmanska strana, tako da kao i ti volimo dobro pojesti. I kod nas obavezno nađe svakakvih tradicionalnih delicija. Nažalost moji nećaci su kilometrima daleko tako da ih neću moći razveseliti ovakvim kruhom ali svakako pamtim za neku narednu godinu. :)

    OdgovoriIzbriši
  2. ajmee preslatki su, male divotice! :D

    OdgovoriIzbriši
  3. Baš mi je drago što si nam prenjela ovu pričicu o zekanu i jajima. Uvijek je dobra nadopuna pashalnom misteriju dodati narodne mudrosti i inspiracije. Zečeki su prekrasni. Moja unučica kaže da su puno papali!

    OdgovoriIzbriši
  4. Zečići su prekrasni i baš mi je simpatično da si se odlučila pripremiti ih za vas dvoje. Možda ih napraviš i za neke klince u susjedstvu, sigurna sam da bi im se dopali.
    Ja sam tipični Stan iz priče sa početka. Uvijek sam postavljala hiljadu pitanja, samo moja mama nije znala da mi ispriča i zadovolji moju znatiželju.
    Ja se divim lijepim pisanicama i ljudima koji ih marljivo oslikavaju, viđala sam i ona koja su prava mala umjetnička djela 8moja prijateljica Ana ih oslikava još od gimnazije, a ima dara za slikanje).
    Draga Monika Sretan Uskrs ti želim i svako dobro.

    OdgovoriIzbriši
  5. Zečići su prekrasni !! Tijesto je odlično i razumijem da nestanu jako brzo dok su još topli :). A odlična mi je i uvodna pričica sa farbanjem jaja :). Ja sam također odustala od te aktivnosti i više se veselim šunkici i ostalim delicijama. Veselim se i blagdanima i želim ti Sretan Uskrs !

    OdgovoriIzbriši
  6. che belli!!!! chissà che buoni!! ciao!

    OdgovoriIzbriši
  7. Love the bunnies, so cute!!! And congrats for DMBLGIT! Gorgeous photo :-)

    Sawadee from Bangkok,
    Kris

    OdgovoriIzbriši
  8. Uf prelepi su,ako stignem volela bi ih napraviti svojoj deci.

    OdgovoriIzbriši
  9. Preslatki su ti zecici, i uvek me obraduju ovakvi receptici za praznike...kao po obicaju, puno toga bih volela da isprobam, ali jednostavno ne stignem, za svaki slucaj receptic sam vec isprintala!;))) Sretan Uskrs i lepo provedite praznik...;)))

    OdgovoriIzbriši
  10. ajme sto su preslatki - za staviti u vitrinu!!! predivni!! sretan Uskrs Darku i tebi!!! ja sam totalni antitalenat za crtanje po jajimam ali ipak moram to odraditi :(

    OdgovoriIzbriši
  11. So cute! Have a wonderful Easter!

    Cheers,

    Rosa

    OdgovoriIzbriši
  12. I think i am trying to make this tommorow if i have time.
    They look so so cute.

    OdgovoriIzbriši
  13. Ne samo da su prelijepi, nego su još od meni omiljenog, brioche tijesta.

    OdgovoriIzbriši
  14. A što logiku tek volem, rek'o bi Đole! ;))
    A kad smo kod logike i dijelova koji fale, ja zapnem već kod uskrsnuća, do zečeva sam već totalno pogubljena ;))
    S božicom Eater se već bolje kužim! :))
    Ali da mi se vratimo na zečeve. Izgledaju FENOMENALNO! i ako smognem snage, barem ta tri ću i ja napraviti!

    OdgovoriIzbriši
  15. zečići su preslatki, imala sam i ja u planu nešto slično raditi, ali pomanjkalo mi vremena zbog drugih obaveza, ništa zato biti će još vremena koje druge godine, bilježim si i ovaj tvoj receptić

    OdgovoriIzbriši
  16. preslatki su zecici :))) a slike vec klasicno odlicne!.
    svidja mi se i pricica iz south parka, vrlo duhovito.
    cini mi se da je recept za zecice klasicni za sirnicu odnosno uskrsnju pincu (bez sira dakle)i svidja mi se da si radila malu kolicinu.
    spremam se raditi sirnicu i kako nisam sigurna koliko ce za nju biti interesa, mislim da cu prepoloviti mjeru i od dijela napraviti upravo ovakve zecice :). hvala ti na divnom postu i ideji :)

    OdgovoriIzbriši
  17. Što se tiče jaja ja ih ofarbam maksimum destak i to u lukovoj lupini. Moji ne vole kuhana jaja, na kraju ih ili ja pojedem ili bacim u smeće što dođe na isto.
    Zečići su preslatki!
    I tebi, draga Monika, sretan Uskrs!

    OdgovoriIzbriši
  18. I can't believe how cute these are! I've posted them in my blog with some other cute Easter crafts: http://mollyleecards.blogspot.com/2010/04/cutest-easter-crafts-ever.html

    Thanks for sharing!

    Molly

    OdgovoriIzbriši
  19. Draga Monchi, sretan ti Uskrs :)
    Prekrasno ti izgledaju ovi zečići :)

    OdgovoriIzbriši
  20. Jao preslatki su!

    Srecan Uskrs!!

    OdgovoriIzbriši
  21. Cute as cute can be. They are beautiful. Happy Easter!

    OdgovoriIzbriši
  22. south park :))))

    zečići su preslatki

    OdgovoriIzbriši
  23. Evo mene opet oko zečića :) . Ja sam recept isprobala i jednostavno se moram ponovno javiti i reći da je tijesto predivno , tako jednostavno a tako dobro !! Radila sam duplu dozu, dodala sam u tijesto oko 50 g grožđica i napravila dva zečića, dvije "žemljice" i jednu pletenicu i sve je nestalo u trenu, pored pince i ostalih kolača ovo se pojelo prvo i zaključili smo da dogodine pincu radimo od ovog tijesta !

    OdgovoriIzbriši
  24. Thank you for your lovely comments! :)

    Hvala svima na lijepim komantarima :)

    @Branka, neizmjerno mi je drago da su zečići bili takav hit! :)

    OdgovoriIzbriši
  25. They are so cute! Your things are incredible!

    OdgovoriIzbriši
  26. These brioche bunnies are so cute and they sound delicious too! Thank-you for sharing.

    OdgovoriIzbriši
  27. kako sam prije nešto više od godinu dana najavila tako sam ovu godinu napravila :) . Od ovog tijesta nastale su pinice, zečići......, i opet sam oduševljena tijestom, okusom i mirisom. Kada stigneš navrati do mene vidjeti ih :)
    Sretan Uskrs tebi i tvojima želim i lijepo provedite blagdane !

    OdgovoriIzbriši
  28. Sweet! They are lovely! My kids will be so happy to find this little ones in the kitchen for breakfast. :)

    OdgovoriIzbriši
  29. Hi,

    These are adorable!!! I've posted your recipe and picture on my blog with a link back to your. I hope this is ok? Please visit my blog:

    http://meandmysweets.blogspot.co.uk/2012/04/easter-inspiration-chocolate-cupcakes.html

    OdgovoriIzbriši