13. veljače 2009.

Jastučići s lješnjacima i suhim brusnicama


Evo mene sa još jednim receptom koji sadrži brusnice, ali ovaj put suhe. Ne, ne radi se o opsesiji. Samo ih jako volim :)

Kad je Vera sa bloga Delicious for Kids objavila da je tema za ovomjesečno druženje Ajme, koliko nas je! suho voće, prvo što mi je palo na pamet bila je kombinacija junetine i suhih šljiva koju jako često spremam i koja spada među naša omiljena jela. Međutim, kako je vrijeme prolazilo tako sam počela razmišljati da bih ovoga puta mogla napraviti nešto novo i drugačije. Inače nisam baš ljubitelj suhog voća, izuzev suhih brusnica i šljiva, i rijetko ga koristim. Volim i suhe marelice, ali najdraže su mi same, kao lagani snack ili međuobrok uz šalicu čaja ili soka od naranče. Drugim riječima, nisam baš imala neki veliki izbor. I tako je odluka pala na brusnice. Opet :)


Kao ovomjesečnu ulaznicu za spomenuto druženje, odlučila sam napraviti nešto slično orehnjači, ali opet sasvim drugačije. Tijesto koje sam upotijebila jest mamin recept i ona ga koristi za orehnjaču i makovnjaču, umjesto oraha sam upotrijebila lješnjake, a umjesto grožđica suhe brusnice. Uz sve to, odlučila sam i promijeniti izgled, pa su tako umjesto klasične savijače nastali ovi jastučići.

Sastojci za 9-10 jastučića...

Tijesto:
200 g glatkog brašna
prstohvat soli
70 g otopljenog maslaca
1/2 vrećice suhog kvasca
100 ml mlakog mlijeka + žličica šećera
1 jaje
1,5 žlica šećera u prahu
1 vanilin šećer
korica jedne naranče
1 jajae za premazivanje tijesta


Kvasac uspite u mlako mlijeko, dodajte žlićicu šećera i ostavite na toplom mjestu za se digne. Maslac otopite i ostavite da se malo ohladi. Brašno prosijte u zdjelu, dodajte sol, šećer u prahu, vanilin šećer i koricu naranče i promiješajte. Zatim dodajte maslac, dignuti kvasac i jaje pa pomoću miksera sa spiralnim nastavcima izradite elastično tijesto. Po potrebi dodajte još malo brašna. Tijesto pokrijte čistom krpom i ostavite da se diže oko pola sata tj. dok ne udvostruči volumen.

Dignuto tijesto razvaljajte u obliku pravokutnika na debljinu 2-3 mm i izrežite ga na pravokutnike dimenzija 8x12 cm. Jednu polovicu pravokutnika premažite nadjevom, pazeći da ostavljate malo slobodnog prostora na rubovima tijesta. Polovicu pravokutnika bez nadjeva na nekoliko mjesta zarežite oštrim nožem i preklopite preko nadjeva. Rubove slijepite prvo prstima, a zatim pomoću vilice. Jastučiće slažite na lim obložen papirom za pečenje, pokrijte ih čistom krpom i ostavite da se dižu još 20 minuta.

Zatim ih premažite razmućenim jajetom i pecite na 200 stupnjeva 10-ak minuta.


Nadjev:
130 g lješnjaka
70 g suhih brusnica
sok jedne naranče
malo ruma
80-100 ml vrućeg mlijeka
60 g šećera
1 vanilin šećer

Lješnjake tostirajte u pećnici na 200 stupnjeva 7-8 minuta. Zatim ih ohladite, ogulite i sameljite. Brusnice prelijte sokom od naranče i ostavite da malo odstoje. Potom ih prebacite u multipraktik, dodajte im otprilike 1/3 soka u kojem su se namakale i usitnite.

Lješnjacima dodajte usitnjene brusnice, šećer, vanilin šećer i rum pa sve zajedno prelijte vrućim mlijekom i dobro promiješajte.





Related Stories Widget by LinkWithin

Broj komentara: 16:

  1. Super su ovi jastučići! Ovo bi garant bilo super i slano, samo da se testo malo modifikuje.

    OdgovoriIzbriši
  2. uh kako bi mi sad prijalo jedno "jastuce"... prelepi su... :)

    OdgovoriIzbriši
  3. odlicna ideja, bas mi se dopada, opet se moram konsultovati s tobom po pitanju fotografija, kad budes na coolki, javi mi se, ako budes imala vremena :)...
    Vanylica...

    OdgovoriIzbriši
  4. Divno, i ukusno izgledaju! Moglo bi se puniti sa raznim sastojcima!
    Odlican post!
    Sad bi mi prijalo uz prvu jutarnju kaficu, ali posto nema, moram navaliti na Marijine tulumbe :)
    Sta uradih od sebe u zadnje vrijeme, kako cu samo kukati ne ljeto :)

    OdgovoriIzbriši
  5. prekrasni su! jako mi se sviđa nadjev... ja, slično kao i ti, nisam baš ljubitelj suhog voža u kolačima, ali zato ga kao grickalicu tamanim :) no, ova tvoja kombinacija mi je odlična... btw, čajnik i šalica su fantazija :)
    volim_kuhati

    OdgovoriIzbriši
  6. mmmm... kako bi sad bilo lijepo imati ovaj jedan pri ruci :) da ti nije ostalo sto i za mene? :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Fenomenalno! Odlična kombinacija sastojaka! Super oblici, fotke... :)

    OdgovoriIzbriši
  8. LOL, ovo se zove slučajnost :)
    I moji jastučići su sa brusnicama, srećom tu završava sličnost, jerbo bi mi se moglo još podmetnuti namjerno kopiranje :)))

    OdgovoriIzbriši
  9. Divni su zbilja, rado bih ih probala =)

    OdgovoriIzbriši
  10. predivni su. odlicna kombinacija ljesnjaka i brusnica:)
    happy valentine's day:)

    OdgovoriIzbriši
  11. Jastucici su savrseni,kada ih ovako gledam,momentalno ogladnim...

    OdgovoriIzbriši
  12. Jastučići predivnno izgledaju.
    U zadnje vrijeme sam i ja počela u svim receptima grožđice mijenjati suhim brusnicama i puno više mi to paše. One daju jednu svježinu kolaču dok su grožđice samo slatke i ništa više! :)

    OdgovoriIzbriši
  13. preprefino ti je ovo..i sastojke obožavam..:))

    OdgovoriIzbriši
  14. Ah, te brusnice ( zaluđenost kao moja s limunom! ) :) Na žalost, ne smijem ih jesti. Prerkrasna fotka! Sretno :)

    OdgovoriIzbriši
  15. hi monica
    love your recipes ....just wandering if you be able to send me this one in english please.
    thsnk you

    OdgovoriIzbriši