24. siječnja 2010.

Juha od pečenih cherry rajčica i slanutka / Roasted Cherry Tomato Soup with Chickpeas

Please scroll down for English.


Kada bih morala odabrati najdražu juhu, prvo mjesto bi svakako dijelile juha od rajčice i domaća goveđa juha. Teško bih se odlučila za samo jednu od njih. Dok goveđu juhu tradicionalno kuham za nedjeljni ručak, juha od rajčice češće je na meniju tokom stresnog i zaposlenog radnog tjedna, bilo kao okrepljujuće predjelo ili lagani obrok.

Ovog sam puta juhu od rajčica pripremila na nešto drugačiji način, a kako bi ona poslužila kao kompletan i hranjiv obrok, u nju sam dodala i malo slanutka. Bila je fenomenalna! Pripremila sam je u postblagdanko vrijeme i baš je prijala. Koristila sam cherry rajčice budući da one trenutno jedine imaju okus po rajčicama, a u sezoni, naravno, možete koristiti bilo koju vrstu rajčica. Što se pak slanutka tiče, koristila sam onaj sušeni. Prethodnu večer sam ga namočila u hladnoj vodi, a sutradan skuhala u ekspres loncu, koji je, usput rečeno, genijalan izum.


Juha od pečenih cherry rajčica i slanutka
za 2 osobe

600g cherry rajčica
1 glavica luka
4 režnja češnjaka
4 žlice maslinovog ulja
sol i svježe mljeveni papar
svježi ružmarin
600 ml povrtnog temeljca
1 žličica dvostrukog koncentrata rajčice
svježi bosiljak i vlasac
1 lovorov list
1 žlica aceta balsamica
200 g kuhanog slanutka


Pećnicu zagrijte na 220°C. Obložite veliki lim papirom za pečenje.

Rajčice operite i prepolovite pa ih u jednom sloju rasporedite na lim tako da prerezana strana bude okrenuta prema gore. Dodajte im neoguljeni češnjak i luk narezan na četvrtine. Posolite i popaprite, dodajte nekoliko grančica ružmarina i prelijte maslinovim uljem. Pecite oko 25 minuta tj. dok se rajčice i luk ne karameliziraju.

Pečeni češnjak ogulite te ga zajedno sa rajčicama i lukom stavite u blender i propasirajte. Po potrebi dodajte malo temeljca. Smjesu ulijte u lonac i stavite na vatru. Dodajte ostatak temeljca, lovorov list i koncentrat rajčice te pojačajte vatru. Kad proključa, smanjite vatru i kuhajte dok se juha ne zgusne. Po potrebi još posolite i popaprite. Dodajte kuhani slanutak, aceto balsamico i svježe začine te sve zajedno još kratko prokuhajte.

Juhu servirajte na tanjure, pospite sa svježim vlascem i poslužite sa prepečenim kruhom.



Roasted Cherry Tomato Soup with Chickpeas
serves 2

600g cherry tomatoes, washed, dried and cut in half
1 medium onion, cut into quarters
4 cloves of garlic, unpeeled
4 tbsp. olive oil
salt & freshly ground pepper
some fresh rosemary
600ml vegetable stock
1 tsp. tomato puree
fresh basil and chives, chopped
1 bay leaf
1 tbsp. balsamic vinegar
200g chickpeas, cooked

Preheat the oven to 220°C. Line a large baking tray with parchment paper.

Spread the tomatoes (cut side up), garlic and onion onto a baking tray in one layer. Season with salt and pepper and add fresh rosemary. Drizzle with olive oil and roast for 25 minutes or until caramelized.

Peel the roasted garlic. Transfer the tomatoes, onion and garlic to a food processor and puree until smooth. Add some vegetable stock if necessary. Transfer the mixture to a large pot and put it on medium heat. Add vegetable stock, bay leaf and tomato puree. Bring to a boil, reduce heat and simmer until the soup thickens. Season to taste with salt and pepper. Add chickpeas, balsamic vinegar and some fresh basil and chives. Simmer for a few minutes, until the chickpeas are warm.

Serve immediately. Sprinkle the soup with some chopped chives and serve with toasted bread.

Related Stories Widget by LinkWithin

Broj komentara: 12:

  1. Mmmmmm...fantasticno... slike predivne...

    OdgovoriIzbriši
  2. ajme oduševljena sam ovom tvojom juhom, prvo zato jer obožavam rajčice i mogla bi živjeti na njima, drugo zato jer obožavam i slanutak, baš sam ga jučer izvadila iz zamrzivača, skuham ga isto u express loncu pa zamrznem, treće - dodatak aceta balsamica..:-) ovo ću vjerojatno već idući tjedan napraviti. :-) sve u svemu fenomenalno. :))

    OdgovoriIzbriši
  3. Prekrasno izgleda. Boje su tako žive i vedre, gotovo da kao da je vani ljeto. :)
    Juha od rajčice je i meni jedna od omiljeni, a ima već neko vrijeme sam otkrila i ovu varijantu s pečenim rajčicama. To sam našla u jednoj maloj kuharici koja me totalno pozitivno iznenadila jer je djelovala neugledno.
    S dodatkom slanutka nisam isprobala ali i to mora biti jako dobro.
    Što se aceta tiče on je obavezan dodatak u mojoj običnoj juhi od rajčice. :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Divno izgleda! Bas sam u fazi juhica pa će i ova biti brzo na repertoaru!

    OdgovoriIzbriši
  5. Jako lepo izgleda,obozavam paradajz ali ga nikada nisam kombinovala sa slanutkom.Super recept!

    OdgovoriIzbriši
  6. Mmmmmm, najavljuju još hladnije vrijeme, taman za jednu takvu juhicu!
    Još jedna tvoja fina, fina minijatura, uključiv prekrasne fotkice!

    OdgovoriIzbriši
  7. juha od rajčice stvarno ima neko posebno okrepljujuće svojstvo! ova mi se jako sviđa jer zbog slanutka može poslužiti kao samostalan obrok :) a slažem se za ekspres lonac i ja ga moram nabaviti :)

    OdgovoriIzbriši
  8. I ja jako volim corbice od paradaiza.
    Ova mi izgleda jako fino. svidja mi se sto se paradiz prethodno ispece.

    OdgovoriIzbriši
  9. i meni se bas svidja recept, mada slanutak nisam nikada probala, fotke su me opet hipnotizirale:)

    OdgovoriIzbriši