10. siječnja 2012.

Čokoladna torta s bananama i karamelom / Chocolate Banana Cake with Caramel Frosting

Please scroll down for English. 


Jezero Balaton, Mađarska. Godina je 2005., posljednji trzaji mjeseca prosinca. Nekoliko sati ranije spakirala sam nekoliko pulovera i termo čarape u malu putnu torbu, užasnuta ogromnom količinom snijega koji je padao čitavu noć i činjenicom da još uvijek nisam kupila adekvatne zimske čizme. Obuvam smeđe kožne All star tenisice i proklinjem onoga koji je mislio da bi bilo zgodno ostaviti dvije rupice za zrak (i vodu!) tik iznad džona. Obećajem sama sebi da ću prvom prilikom kupiti buce. Navlačim kapu i rukavice i nadam se ćemo se uspjeti autima probiti kroz snijeg.


Cesta je pokrivena snijegom i debelim slojem leda. Nas četvero sastalo se u Zaboku. Oprezno krećemo prema Zagrebu gdje nas čeka ostatak društva. Svi smo napeti. Napeti i uzbuđeni. Hoćemo li uopće stići do granice? Sama pomisao na to da bismo kasnije tog dana mogli sjediti zavaljeni u toplom apratmanu kraj zaleđenog jezera, uz šalicu kuhanog vina i akustičnu gitaru, tjera nas da budemo hrabri i odvažni. Nas devetero hrabro se rasporedilo u dva auta i krećemo na put.


Ekipa je uobičajena, dobro znana. Prošlu smo Novu zajedno dočekali u Sarajevu. Ove godine imamo i novog člana društva, Vedranovog kolegu. Zove se Darko, a upućeni kažu da je sjajan momak. Sve što ja mogu za sada o njemu reći jest da je jako visok (barem po mojim patuljastim mjerilima) i poprilično mršav. Na prvu je simpatičan i čini se da ima dobar smisao za humor. Sjedamo u njegov auto i krećemo na put. Na njegovoj mp3 listi izmjenjuju se Rolling Stonesi, Pink Floyd, Dire Straits, Hendrix. Odličan glazbeni ukus, pomislim, ni ne sluteći koliko će mi ovaj put promijeniti život.

Desetak dana kasnije, stanoviti Darko izveo me na kavu. Satima smo sjedili i pričali. U pozadini je svirala neka ugodna jazz glazba. To je bilo otprilike u ovo vrijeme prije 6 godina. Sve ostalo je povijest. 


Oprostit ćete mi što ću u obećani lagani jelovnik danas ubaciti jednu raskošnu tortu, zar ne? Mislim da je prikladno, s obzirom na prigodu. Ova fenomenalna torta zapravo je adaptacija  Čokoladne torte s bananama sa šarmantnog bloga Bite my cake

Bisvit sam napravila točno po receptu i odgovorno tvrdim da je jedan od najboljih čokoladnih biskvita koje sam probala. Dovoljno je čvrst i izdržljiv da ga možete bez ikakvih problema prerezati na tri dijela, a u isto je vrijeme sočan i nježan. U kremi od čokolade i banane promijenila sam omjere sastojaka i koristila tamnu čokoladu sa 70% kakaovih dijelova. Moj dodatak cijeloj priči je krema od karamele koja je potpuno zaokružila okuse u torti. Ipak su čokolada, banane i karamela klasična kombinacija (sjetite se samo Banoffee pite). Iako vam se vjeroajtno na prvi pogled čini da je torta užasno komplicirana, uvjeravam vas da je to daleko od istine. Ako pogledate popis sastojaka za obje kreme, vidjet ćete da sadrže svega nekoliko osnovnih namirnica koje samo trebate ubaciti u jednu zdjelu i dobro izmiksati. Najduži proces pri izradi ove torte je zapravo pečenje i hlađenje biskvita.



Čokoladna torta s bananama i karamelom

Biskvit
4 jaja
200 g šećera
70 g maslaca
70 g tamne čokolade
60 ml mlijeka
60 ml kipuće vode
1 žličica arome vanilije
200 g oštrog brašna
40 g kakaa u prahu
2 žličice praška za pecivo
prstohvat soli

Za natapanje biskvita
100 ml mlijeka
2 žlice ruma


Postupak:
Pećnicu zagrijte na 180°C. Okrugli kalup za torte promjera 24 cm obložite papirom za pečenje, a stranice namastite. 

Čokoladu i maslac rastopite na pari. Brašno pomiješajte sa kakaom, solju i praškom za pecivo. Razdvojite žutanjke i bjeljanjke.
Žutanjke pjenasto izradite sa šećerom. Dodajte vaniliju, otopljeni maslac i čokoladu, mlijeko i vruću vodu. Dobro izmiksajte da se smjesa izjednači. U nekoliko navrata u smjesu prosijte brašno te ga mikserom umiješajte. Bjeljanjke istucite u čvrst snijeg pa ih nježno umiješajte u biskvitnu smjesu.
Smjesu izlijte u pripremljen kalup i pecite oko 40 minuta. Pečeni biskvit dobro ohladite, a potom ga vodoravno prerežite na tri jednaka dijela.

Krema od čokolade i banane
400g banana
400ml slatkog vrhnja
150g tamne čokolade
2 žlice ruma

Postupak:
Banane izmiksajte u pire. Dodajte im otopljenu čokoladu i rum i sjedinite. Slatko vrhnje  istucite u šlag te ga umiješajte u smjesu čokolade i banane. 


Krema od karamele
250g krem sira
200ml slatkog vrhnja
100g gustog karamel umaka (recept slijedi)

Postupak:
Mikserom izradite krem sir i karamel umak. Dodajte slatko vrhnje i sve zajedno tucite na najvećoj brzini dok vrhnje ne očvrsne i krema ne postane konzistencije pogodne za upotrebu.

Karamel umak 

(za 100g umaka)
100g šećera
2 žlice vode
2 žlice (30g) maslaca
60ml slatkog vrhnja

Postupak:
Vodu i šećer kuhajte na srednje jakoj vatri dok se šećer ne otopi i ne karamelizira. Kada smjesa postane zlatko-smeđe boje, maknite lončić s vatre i dodajte maslac. Miješajte dok se sasvim ne otopi. Na kraju umiješajte slatko vrhnje. Karamel umak ohladite na sobnu temperaturu prije upotrebe. Hlađenjem umak postaje gušći.

Sastavljanje torte:
Na tacnu položite donji biskvit i prelijte ga mješavinom mlijeka i ruma te premažite jednom tećinom kreme od čokolade i banane. Na kremu položite drugi biskvit, natopite ga i premažite drugom trećinom čokoladne kreme. Tortu završite posljednjim biskvitom kojeg ste također natopili mlijekom. Tortu izvana premažite kremom od karamele i po želji ukrasite nasjeckanom čokoladom ili karameliziranim lješnjacima. Tortu stavite u hladnjak na najmanje 2 sata prije posluživanja.

Chocolate Banana Cake with Caramel Frosting 

For the cake:
4 eggs, separated
200g sugar
70g butter, melted
70g dark chocolate, melted
60ml milk
60ml boiling water
1 teaspoon vanilla extract
200g flour
40g cocoa powder
2 teaspoons baking powder
pinch of salt 

To moisten the cake:
100ml milk
2 tablespoons of dark rum

Directions:
Preheat the oven to 180°C. Line the bottom of a 24cm springform tin with parchment paper. Butter the sides of the tin.Combine flour, cocoa powder, baking powder and salt in a bowl. Mix to incorporate and set aside. 

In a bowl of your electric mixer beat together egg yolks and sugar until light and frothy. Add venilla, melted butter and chocolate, milk and boiling water and mix until combined. Sift in the flour mixture and beat until incorporated.  In a separate bowl mix the egg whites until firm peaks form. Gently fold them into the egg yolk mixure.

Transfer the cake batter into prepared tin. Bake for 40 minutes. Cool to room temperature and cut the cake horizontally into three equal pieces.

For the chocolate & banana cream filling
400g ripe bananas, pureed
400ml heavy whipping cream
150g dark chocolate, melted
2 tablespoons dark rum

Directions:
In a bowl combine banana puree, rum and melted chocolate and whisk to combine. Add heavy cream and beat on high speed until soft peaks form. 

For the caramel frosting:
250g cream cheese
200ml heavy whipping cream
100g thick caramel sauce (recipe below)

Directions:
In a bowl combine cream cheese and caramel sauce and beat until creamy and well incorporated. In a separate bowl whisk heavy cream until soft peaks form.  Fold the heavy cream into chocolate and banana mixture.


For the caramel sauce:
(makes about 100g of sauce)

100g sugar
2 tablespoons water
2 tablespoons (30g) butter
60ml (4 tablespoons) heavy cream

Directions:
In a heavy bottomed saucepan combine sugar and water. Cook on medium-high speed until the sugar melts and reaches amber color. Do not stir during that process. Remove from heat and stir in the butter. Pour in the heavy cream and stir to combine. Transfer to a small bowl and cool to room temperature. As it cools the sauce will thicken.

Assembly:
Place the bottom cake layer on a platter and moisten it with mixture of milk and rum. Spread half of the chocolate and banana filling. Top with second cake layer and moisten with some milk. Spread the rest of chocolate and banana filling over it and top with the last cake layer. Cover the whole cake with caramel frosting. Refrigerate the cake for at least two hours before serving.


Related Stories Widget by LinkWithin

Broj komentara: 36:

  1. That cake looks splendid! A luxurious dessert.

    Cheers,

    Rosa

    OdgovoriIzbriši
  2. Monika, ako je to ikako više moguće, ovog puta nadmašila si samu sebe. I s receptom, a posebno s fotkama! Fotke su fantastične, ovo su mi tvoje najbolje i najdraže fotografije! Stolice mi se jako sviđaju, moje su jako slične :) Volim taj stil :)
    Btw, i priča s Darkom je postala povijest, jako je lijepo zaokružena ovom torticom :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Morala sam se opet vratiti na fotke i ostaviti još jedan komentar, nadam se da nećeš zamjerit :)
    p.s. Imamo istu boju zida, ovu prljavo rozu (izvrsna mi je u kombinaciji s bijelom) :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Slozicu se sa Majom da ti je ovo jedan od boljih postova, i prica i recept i fotografije zasluzuju sve komlimente.

    Znas sta mene odusevljava kod tvojih fotki-boje, kako ih dobro kombinujes i sto ti je bela bas bela :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Tvoj blog mi je zaista jedno od najljepših otkrića,toliko inspirativno djeluje,prelijepo je uređen i odaje osobu sa toliko ukusa..ovaj post totalno oduševljava..lijep pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  6. This cake is luxurious wow,Beautiful :-), I try this cake next week :-)

    OdgovoriIzbriši
  7. Fotke su wow. Uvodna priča je zanimljiva i odlično si prenesla emocije.

    OdgovoriIzbriši
  8. Priča mi je natjerala suze na oči :) One sretne, ofc. Torta je definitivno za napraviti, fotografije su amazing, but the story takes the cake :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Ja sam se totalno rastopila nad pričom. Prelijepo i iskreno. :)
    Složit ću se sa Majom, stvarno si nadmašila samu sebe, fotke su ljepše no ikad, iako znam da će biti ponovno još ljepših jer ti uvijek uspiješ iznenaditi! Tortu probam prvom prilikom jer mi zvuči apsolutno savršeno, pogotovo biskvit. :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Fenomenalan post! Priča je prelepa, ljubavna i tako nežno emotivna... Želim vam svu sreću ovog sveta!!
    A fotke... ma ne znam... ostajem bez teksta jer su ... savršenstvo bez mane...

    OdgovoriIzbriši
  11. Savršeno od početka do kraja Monika!

    OdgovoriIzbriši
  12. Prekrasna priča :) baš sam se raznježila :) A torica? Fantazija....msilim da ide na moju MUST-DO listu ;)

    OdgovoriIzbriši
  13. I ja ostajem bez teksta...

    Lepa priča, post i fenomenalne fotke! Kako lepo jih je gledati :). Sve je savršeno!

    OdgovoriIzbriši
  14. Sretna godišnjica (ako sam dobro shvatila)! Divna torta za proslaviti istu!

    OdgovoriIzbriši
  15. prepisala sam recept za podlogu, jer uvijek muku mucim sa istim, fotografije za 5! onako vicu - stize proljece!!!!

    OdgovoriIzbriši
  16. Monika ovo su najlepše fotke jedne torte koje sam igde i ikada videla. Božanstvene su, samo mi je žao što nisu još veće na blogu da zauszmu ceo ekran. Tortu sam davno spazila kod Tamara i ako ne grešim pravila je u dva navrata tati za rođendan. Prekrasna dekoracija, ali prekrasna.

    OdgovoriIzbriši
  17. Torta, slike... sve je fenomenalno, prelijepo. Lijepa sjećanja, sretna vam godišnjica upoznavanja :)

    OdgovoriIzbriši
  18. ovu tortu zapazila sam već kod Tamare i jako mi se sviđa i u tvojoj verziji s karamelom. a priča je prava priča za unučad jednog dana!!mogu li reći, sretna vam godišnjica!!??

    fotke super, naravno!

    OdgovoriIzbriši
  19. Priča me rastopila :) Torta je prava za prigodu, fotke oduševljavaju. Jako mi je drago što se i tebi dopao ovaj biskvit, ja ga od tada koristim u gotovo svim čokoladnim tortama!
    Dodatak karamele-čisto savršenstvo.
    Fotke su vrh vrhova, daj mi reci jesi ovo slikala pod umjetnom rasvjetom ili dnevnim svjetlom?

    OdgovoriIzbriši
  20. @Majo, hvaa ti puno! Naravno da se ne ljutim na duplom komentaru, dapače ;)
    @Ana i Nely, hvala vam. Oduvijek sam bila freak za boje i jako sam dobro pazila što se s čime slaže. Tu sam totalni kontrol freak i nitko nema da se miješa u izbor boja u stanu, mojoj odjeći ili fotkama :D
    @Ebba, i trebaš. Biskvit je stvarno ali stvarno genijalan.
    @Maslinka, hvala ti najljepša :)
    @jubistacha, dobro si shvatila. Iako ju sad više baš ne slavimo od kad imamo onu pravu, službenu ali uvijek se sjetim kako smo se upoznali i zato mi je valjda ovaj novogodišnji period tako prirastao srcu :)
    @lusitania, probaj biskvit u svakom slučaju. Sigurna sam da ćeš biti zadovoljna.
    @Jelena, puno ti hvala na ovim komplimentima :)
    @Tamara, slažem se. Biskvit je totalni "keeper". Što se osvjetljenja tiče, ja koristim isključivo umjetnu rasvjetu i iskreno, ne kužim tu veliku ljubav prema dnevnom svijetlu na koju se puno fotografa hrane kune. Meni je umjetna rasvjeta nezamjenjiva. Puno lakše mogu manipulirati umjetnim svjetlom, dok me dnevno uvijek ograničava. Jednom kad naučiš kakve efekte možeš dobiti s obzirom na to kako pozicioniraš svjetla u odnosu na objekt snimanja, ne vraćaš se više na dnevno. Kao i svi, nemam puno vremena za fotkanje i često snimanje mora biti brzo i efikasno. S umjetnom rasvjetom točno znam kakav ću rezultat dobiti i tako gubim manje vremena na traženje pravog svjetla i prilagođavanje njemu.

    Svima se još jednom zahvaljujem na komentarima i komplimentima. Super ste! :)

    OdgovoriIzbriši
  21. Uživala u uvodu ,uživam u slikicama a sad i u finom receptu koji si oplemenila s karamelom.

    OdgovoriIzbriši
  22. looks like a very tasty cake, and to me, very croatian.

    i love your pictures, they are so light and airy, they make the cake look light too (as in no calories at all!)

    all the best for 2012!

    OdgovoriIzbriši
  23. Sad sam vidjela komentar i odgovor na Tamarino pitanje...I ja uvjek fotografiram na naravnom svijetlu, neznam zašto me je strah probati sa umjetnom...želela bi ali nikako da se postupim :S. I naravno, imam malo postova, malo fotografija jer pored posla i drugih stvari prebrzo je tama (noč) i ostanem bez fotk, bez svega. Najgore mi je u dec., januaru jer je u 17h več tama.. A naravno najviše vremena imam navečer :).

    Evo, a tvoje fotke su mi prelepe :).

    Nadam se da nisam previše zasmjetila...:)

    OdgovoriIzbriši
  24. Ne bih znala što mi se više svidjelo: tvoja ljubavna priča, slike, recept.... Baš sam uživala!

    OdgovoriIzbriši
  25. Da ti je neko tada rekao da je taj Darko tvoj buduci muz, verovatno mu ne bi verovala, zar ne? :)
    Predivan post!
    Torta i fotke su savrseni!!! :)

    OdgovoriIzbriši
  26. Thanks, slažem se s tobom, meni dnevno svjetlo u ovom stanu zadaje velike muke! Da barem imam ogroman prozor

    OdgovoriIzbriši
  27. Bravo Monika ! Definitivno poseban post, prekrasan post, sa divnom pričom, divnom tortom i prekrasnim fotkicama !
    Prije svega čestitam na godišnjici, iako nije ona službena ova je nekako više ona prava. I svu sreću i nadalje vam želim !
    Tortu si izvrsno napravila i prekrasna je, baš prekrasna !!

    OdgovoriIzbriši
  28. dash of pinkness and luscious cake i'm in love!

    OdgovoriIzbriši
  29. Ja sam oduševljena tvojim blogom. Ide u praćenje. Hrana ti izgleda super, a fotke su toliko žive da bi najradije posegnula za komadom torte. :-)

    OdgovoriIzbriši
  30. Predivna tortica! Bliži mi se rođendan pa razmišljam da ju napravim. Koji si krem sir koristila?

    OdgovoriIzbriši
  31. Jospia, čini mi se da je u pitanju bila najobičnija Dukatella. Ako odlučiš isprobati tortu očekuje izvještaj ;)

    OdgovoriIzbriši
  32. Brza si s odgovorom, hvala! ;) Pitam zato što sam ja koristila neki krem sir za jednu tortu pa mi je bio malo slankast, nije mi se to baš svidjelo. ;)

    OdgovoriIzbriši
  33. Trudim se ;) Dukatella jest zericu slana, istina. Ali karamel je dovoljno sladak da ju neutralizira. Ne znam imaš li Lidl negdje u blizini, ali tamo se može naći jedan jako blagi krem sir, a imaju i prekrasnu kravlju skutu koja je fino kremasta i lagana i koju komotno možeš iskoristiti umjesto krem sira.

    OdgovoriIzbriši
  34. Imam u blizini Lidl i baš ću potražiti! Hvala još jednom! ;)

    OdgovoriIzbriši