13. listopada 2008.

Zelene lasagne


Veliki sam ljubitelj boja. Ljubičasta, ružičasta, žuta, narančasta, zelena...jednostavno ih obožavam, kako u prirodi, tako i na tanjuru. No, među svima njima, zelena mi je apsolutni favorit. Jedan od razloga zašto nisam pretjerano luda za nadolazećim godišnjim dobima jest, između ostalog, nedostatak zelene boje oko mene. No, na moje veliko veselje, na tržnicama i u trgovinama se tokom cijele godine mogu kupiti i nabaviti zelene namirnice i ja se trudim korisititi ih što češće u svojoj kuhinji. Brokula, kelj, poriluk, zelena salata, tikvice, paprika, blitva...sve ih volim. Općenito sam veliki ljubitelj povrća. Ono se na našem stolu pojavljuje redovito, bilo kao glavno jelo, prilog ili salata i jedino čega u neograničenim količinama uvijek ima u mom hladnjaku jest voće i povrće. Osim što je zeleno, ukusno i zdravo, volim ga i zato što pruža nebrojene mogućnosti pripreme. A ja najviše od svega volim eksperimentirati i otkrivati nove kombinacije namirnica.

Sada vam je vjerojatno već jasno zašto sam recept koji slijedi nazvala Zelene lasagne :) Uglavnom sve ideje za sva moja jela i recepte nastaju onog trena kada provirim u hladnjak. U nekoliko trenutaka, na temelju saržaja hladnjaka, polako se počinje kristalizirati neka glavna ideja koja se onda mijenja i oblikuje tokom same pripreme jela. Tako je bilo i ovaj put. Rezultat su bile bogate i sočne povrtne lasagne.


Sastojci...

6 listova svježeg tijesta za lasagne

Nadjev:

1 srednja glavica brokule
300 g mladog kelja
300 g šampinjona
1 poriluk
2 režnja češnjaka
250 g svježeg sira
svježe začinsko bilje (peršin, vlasac, bosiljak)
sol, papar, Vegeta, muškatni oraščić

Brokulu razdvojite na male cvjetove, a kelj na listove. Listovima kelja odstranite središnji zadebljani dio pa ih narežite na šire rezance. Obje vrste povrća zajedno kuhajte u slanoj vodi 15-ak minuta, a zatim prelijte hladnom vodom i dobro ocijedite. Potom ga sitno nasjeckajte ili usitnite u blenderu. Poriluk dobro operite, prepolovite po dužini i sitno nasjeckajte te ga kratko popržite na malo maslinovog ulja. Zatim mu dodajte šampinjone koje ste prethodno očistili i narezali na tanke listiće. Pirjajte nekoliko minuta, a potom dodajte usitnjeni kelj i brokulu. Posolite i popaprite te dodajte malo Vegete po ukusu. Na kraju povrću dodajte sitno sjeckani češnjak i pirjajte još nekoliko minuta, a zatim ugasite vatru i ostavite da se malo ohladi. Potom povrću dodajte svježi sir i sitno sjeckano začinsko bilje, začinite muškatom te dobro promiješajte.


Bešamel:

40 g maslaca
3 vrhom pune žlice brašna
600 ml mlijeka
25 g parmezana
sol, papar, muškatni oraščić

Na laganoj vatri rastopite maslac i dodajte mu brašno pa sve zajedno kratko pržite tako da dobijete svijetlu zapršku. Zatim na brašno ulijte mlijeko, pojačajte vatru i uz stalno miješanje kuhajte dok se umak ne zgusne. Posolite, poaprite i začinite muškatom te na kraju umiješajte parmezan.

I još nam treba:

100 g gorgonzole (narezane na kockice)
80 g naribane Gaude


Slijedi slaganje namirnica...

Dno vatrostalne posude premažite tankim slojem bešamela i na njega položite dva lista tijesta. Tijesto premažite polovicom pripremljenog povrtnog nadjeva, a zatim na njega rasporedite 1/3 bešamela i polovicu usitnjene gorgonzole. Na gorgonzolu položite slijedeća dva lista tijesta i prekrijte ga ostatkom nadjeva. Na nadjev rasporedite drugu trećinu bešamela i ostatak gorgonzole i zatim sve prekrijete sa posljednja dva lista tijesta. Tijesto premažite ostatkom bešamela i pospite naribanom Gaudom.

Lasagne pecite 20 minuta na 180 stupnjeva. Pečene lasagne ostavite 10-ak minuta da se ohlade prije rezanja.




Related Stories Widget by LinkWithin

Broj komentara: 16:

  1. Jednom rjecju fantasticno. Jako dobra kombinacija sastojaka, pa jos gorgonzola, ma ludilo od lazanje.

    OdgovoriIzbriši
  2. Ajme, ovo izgleda fantastično - stvarno su fotografije takve da ljudima naviru sline na usta :-).
    Pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  3. Već sam bila ostavila komentar sad vidim da ga nema :( ko zna što sam stisla u brzini.
    I ja obožavam povrće i ove lazanje ti izgledaju jako ssslasno!!!

    OdgovoriIzbriši
  4. hvala puno cure...drago mi je da vam se sviđaju :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Prekrasne lasagne. :)

    OdgovoriIzbriši
  6. sve što ću reći: mljac! :)

    OdgovoriIzbriši
  7. kako si ti ovo krasno opisala i poslikala, čak bih i ja probala ove lasagne iako nisam baš ljubitelj bezmesnih varijanti... ali za ovo svaka pohvala :)
    Volim_kuhati

    OdgovoriIzbriši
  8. Nisam ni ja ljubitelj bezmesnih lazanja,ali tvoje su i za oko i za nepce pravi uzitak!

    OdgovoriIzbriši
  9. hvala vam puno na komentarima :)ljubitelji mesa bi bez problema mogli ubaciti unutra i piletinu :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Divan rad!! Svaka čast, baš sam se oduševila i iznenadila što sam naišla na ovako dobar hrvatski blog :)
    Pouno pozdrava!

    OdgovoriIzbriši
  11. Krasne su ti lasagne, sve mi se sviđa od sastojaka do prezentacije.

    OdgovoriIzbriši
  12. @tea, hvala ti na posjeti i na komentaru...drago mi je da ti se sviđa blog :)
    @andrea, hvala :)

    OdgovoriIzbriši
  13. Odlične lazanje!! Ne trebam ponavljati koliki sam ljubitelj tjestenine ( u svakom obliku, u svim bojama ):)

    OdgovoriIzbriši
  14. Ja uvek pravim onu standardnu verziju, sa mlevenim mesom, ali nekad mi to dodje kao malo pretezak obrok, tako da cu sigurno probati ovu zelenu varijantu!

    OdgovoriIzbriši
  15. Ja radim klsične lasagne i kako je netko prije men aveo, jako su zasitne, kalorične i ponekad teške. Ovo bi mogla biti dostojna zamjena, u puno manje kaloričnoj varijanti. Jako mi se sviđa!

    OdgovoriIzbriši