11. travnja 2009.

Nougat namaz iz kućne radinosti / Homemade Nougat Spread

Please scroll down for the English version.


Zadnjih dana imam neku čudnu želju za Nutellom. Ne znam zašto. Inače ju ne kupujemo i ne konzumiramo često, ali ja sam je se iz nekog meni nepoznatog razloga zaželjela. Svaki put kad je kupim ustanovim da mi je preslatka i brzo je se zasitim. Ali bez obzira na to, s vremena na vrijeme me uhvati neka neobična žudnja za tim nougat namazom.

Ovaj put, umjesto da je kupim, probala sam je napraviti sama i to po svom ukusu. Moram priznati da je stvarno ispalo odlično. Nije ni približno tako slatka kao original, što je bila i poanta, a aroma prženih lješnjaka puno više dolazi do izražaja. Konzistencijom je ovaj namaz također drugačiji od originalne Nutelle. Čvrst je i kompaktan, ali svejedno kremast i nema nikakvih problema s mazanjem na kruh. Meni je ipak najdraže uzeti žlicu i jesti direktno iz staklenke :)


Ako želite da vaš namaz bude konzistencijom sličniji originalu, povećajte količinu slatkog vrhnja, a ako volite slatko, dodajte šećera po vlastitom nahođenju.

Nougat namaz iz kućne radinosti

300 ml slatkog vrhnja
2 vanilin šećera
mahuna vanilije
nekoliko kapi arome vanilije
200 g prženih oljuštenih lješnjaka
230 g mliječne čokolade
2 žlice gorkog kakaa
75 g maslaca


Lješnjake fino sameljite, a čokoladu naribajte ili nasjeckajte. U posudu stavite vrhnje, vanilin šećer, srž vanilije i nekoliko kapi arome vanilije. Zagrijavajte na laganoj vatri do točke vrenja uz stalno miješanje kako bi se šećer otopio. Dodajte lješnjake i kuhajte na laganoj vatri oko 10 minuta stalno miješajući. Maknite s vatre pa smjesu propasirajte u multipraktiku kako biste dobili glatku kremu.


Kremu od lješnjaka ponovo vratite na vatru. Dodajte joj maslac, čokoladu i kakao te miješajte dok se čokolada ne otopi. Ostavite da se malo ohladi, a zatim ulijte u staklenku, dobro ju zatvorite i namaz stavite u hladnjak preko noći. Od ove količine trebali biste dobiti oko 3/4 litre namaza.

Idući dan ga namažite na omiljeni kruh i uživajte.


Homemade Nougat Spread
Makes about 3/4l of spread.

300ml heavy cream
2 bags of vanilla flavored sugar (10g each)
1 vanilla bean pod
1/4 tsp. vanilla extract
200g of roasted hazelnuts, finely ground
230g good quality milk chocolate, cut into pieces
2 tbsp. cocoa powder
75g butter, diced

Pour the heavy cream into a saucepan. Add vanilla flavored sugar, vanilla extract and vanilla bean seeds. Put on a low heat and cook until it almost reaches boiling point. Then add the hazelnuts and cook on a very low heat for 10 minutes, stirring constantly so it doesn't burn. Remove from heat and transfer to your food processor. Process until you get a smooth creamy mixture (about 30 seconds). Transfer it back to the saucepan and put on a low heat. Add the butter, chocolate and cocoa powder and stir until it all melts and becomes smooth.

Pour the hot mixture into a sterilized glass jar, close it with a lid and refrigerate over night. The next morning, spread it on your favorite slice of bread and enjoy your homemade breakfast. :)

*Since this recipe asks for only 10g of sugar,it is not very sweet, so if you have a sweet tooth I suggest you add some more sugar. Also, this particular spread is a bit thicker than Nutella. If you would like it to be more similar in consistency to Nutella, you can omit butter completely and use more heavy cream.


Related Stories Widget by LinkWithin

Broj komentara: 15:

  1. o d u s e v lj e n a sam! :DD svaka cast, prekrasne fotke i diivan namaz, raditi cu ga vrlo uskoro, a sto se tice nutelle ne volim je jer je i meni prepreslatka i nekako preumjetna..

    OdgovoriIzbriši
  2. Stvarno se mora Probati.
    Dodelila sam ti i Sestrinsku nagradu na mom blogu!

    OdgovoriIzbriši
  3. ovo je kroz naskroz bozanstveno... slike prelepe... :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Ja volim Nutellu. Ne jedem je često, a kad je jedem, to je uvijek žlicom. Nikad je ne mažem na kruh. Namaz ti je prekrasan!

    OdgovoriIzbriši
  5. Ova Nutella je kao stvorena za mene jer ne volim standardnu kremu upravo zbog prevelike slatkoće!

    OdgovoriIzbriši
  6. Uh, super zvuci! Stavljam na listu za isprobavanje. Fotke (standardno) prelepe!

    OdgovoriIzbriši
  7. Prelepo,od fotkica do finalnog proizvoda :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Ovo je apsolutno savršenstvo, morat ću to probati jer sam naprosto ovisna o nzgatu =)

    OdgovoriIzbriši
  9. Heh, i ja sam ti jedna od onih koji ovo jedu "na kasiku".

    Mada, ni ja nisam oduvek bila bas neki fan Nutele, valjda zato sto je uvek bila skupa i fensi verzija domacih kremova, pa dete naviklo i nece da menja :) Naravno, sad sam velika i pametna i znam sta valja :D

    OdgovoriIzbriši
  10. ovo ti je fenomenalno, a sastojci definitivno privlacniji nego oni od originala:)

    OdgovoriIzbriši
  11. volim ja "omastiti brk" s nutelom i to naravno sa žlicom ali nebi ništa imala ni protiv ovog namaza:))

    OdgovoriIzbriši
  12. Monika, tebi i tvojima želim sretan Uskrs. :)
    Obožavam nutellu, meni nije preslatka, baš mi je taman. Jedem je i žlicom i s kruhoma, a bože me prosti, ponekad, i prstom! :D Jedina stvar koju volim više od nutelle je kinder lada koje više kod nas nema. :( Znaš kaj mi se kod tvog recepta najviše sviđa, sviđa mi se što se ne radi s mlijekom u prahu i zato sam sigurna da će mi se ovaj namaz biti bolji od svih domaćih namaza! :)

    OdgovoriIzbriši
  13. Stvarno predobro izgleda!! Nisam nikad radila čokoladni, ali sam radila bijeli namaz po receptu od VL :) Budemo probali i tvoj, obožavam ovakve stvari koje možeš sam napraviti :)
    Sretan Uskrs draga!

    OdgovoriIzbriši
  14. Ja nastojim izbjegavati nutellu jer moja koža ima čudnu reakciju na nju :) Ali ovaj tvoj namaz mi se jako sviđa iako se dosta razlikuje od originala (ali baš zato) :) Probat ću jednom :) Sretan Uskrs sa zakašnjenjem :)
    volim_kuhati

    OdgovoriIzbriši
  15. Provjereno odličan :)
    kod mene u kremastijoj verziji
    http://bite-my-cake.blogspot.com/2011/03/monikin-nougat-namaz-iz-kucne-radinosti.html
    pravo zadovoljstvo, hvala!

    OdgovoriIzbriši