27. veljače 2009.

Kuvarijacije: Japanska torta


Evo nas u na kraju još jednog kruga Kuvarijacija, igre za food bloggere koju je pokrenula Maja sa bloga Cooks and Bakes. Tokom mjeseca veljače, naš je zadatak bio pripremiti Japansku tortu.

Budući da mi je jučer bio rođendan, odabir ove torte za ovomjesečno druženje mi je došao kao naručen. Odavno sam vidjela ovaj recept na Coolinarici i odmah me privukla neobična kombinacija čokolade s rižom i višanja. No, moram priznati da sam bila skeptična prema kupovnim kremama koje nikad prije nisam koristila i nisam imala pojma što da od njih očekujem. To je bio razlog zašto ovu tortu nisam ranije isprobala.

Međutim, moram napomenuti da sam se jako ugodno iznenadila krajnjim rezultatom. Kreme su bile jako ukusne, lagane i ne preslatke, baš po mom ukusu. Doduše, tokom izrade sam napravila nekoliko manjih promjena. Naime, u kremu od vanilije sam umjesto mascarponea umiješala ricottu, a količinu višanja sam malo povećala (umjesto 150 g stavila sam 200g). Također, u čokoladnu kremu sam na kraju dodala i oko 50 g otopljene čokolade i bila sam jako zadovoljna.


Sad kad sam nabrojala sve ono što je išlo po planu, slijede lamentacije na temu podloge koja baš i nije ispala najsretnije. Naime, među komentarima originalnog recepta naišla sam na mnoge savjete koji su se odnosili na količinu slatkog vrhnja u podlozi. Mnogi su se žalili da je podloga bila pretvrda i da se teško rezala i preporučili su veću količinu slatkog vrhnja. Preporučene količine su varirale od komentara do komentara, a neki su čak upotrijebili i do 400 ml. Budući da sam tortu pripremala za goste, iz straha da će mi podloga biti pretvrda i da će se trgati tokom rezanja i ja sam se odlučila za varijantu sa više vrhnja. Tu počinju moji problemi. U čokoladu s rižom sam stavila nešto malo manje od 300 ml vrhnja i sve fino ubacila u kalup obložen prozirnom folijom. Ali podloga se nikako, čak ni nakon nekoliko sati, nije htjela stvrdnuti. Barem ne onako kako sam ja očekivala. Zaključila sam da joj treba više vremena pa sam ja nastavila sa izradom torte. Dakle, sve sam ja fino to namazala i posložila na podlogu koja je još uvijek bila u kalupu i ostavila dio čokoladne kreme kojom ću na kraju premazati čitavu tortu.

Idućeg jutra, moja podloga je i dalje bila u polutekućem stanju, iako sam hladanjak pojačala na maximum. Možete li zamisliti scenu u kojoj dragi i ja svim mogućim kuhinjskim pomagalima, lopaticama, noževima i ne znam ni sama čime, pokušavamo tu tortu prebaciti iz kalupa na pladanj? E, pa točno tako se odvijala ta drama :) Najveći problem je bila plastična folija koju smo jedva odvojili od tekuće podloge. Torta je naravno popucala gdje god je stigla i mogla, a stol, pladanj i naše ruke bili su pokriveni čokoladom i rižom. Uglavnom, trebali ste biti tamo :) Sva sreća dam ostavila dosta čokoladne kreme da pokrpam sve pukotine i zamaskiram taj fijasko.


Nakon svega toga nisam imala volje ni da pošteno ukrasim tortu, a kamoli da ju poslikam. Na kraju sam odlučila iskoristiti ostatke kompota od višanja i jedan crveni preljev za torte koji je već neko vrijeme čamio i čekao da ga upotrijebim i napravila sam žele. Smjesu sam izlila u veliki pleh za pečenja i kad se stisnula, kalupićima sam vadila oblike i njima ukrasila tortu. Ipak, brinula sam se kako će torta izgledati kad ju narežem. Da je bila sam za našu domaću upotrebu, ne bi to bilo strašno. Uzeli bi žlice, jeli direktno iz kalupa i smijali se sami sebi i torti. Ali ipak su dolazili gosti. No, na kraju je sve dobro prošlo. Gosti su zažmirili na jedno oko i ignorirali tekuću podlogu jer im se torta jaaaako svidjela. Nisu je mogli prestati hvaliti i čak sam morala proslijediti recept.


Bez obzira na sve nedaće, torta je bila pravi hit i jako nam se svidjela. Vjerojatno ću je praviti ponovo jer je jako ukusna, brza i jednostavna, no tada ću definitivo upotrijebiti manje slatkog vrhnja :) Ako još niste, pogledajte recept i probajte napraviti ovu tortu. Stvarno je odlična.
Related Stories Widget by LinkWithin

Broj komentara: 20:

  1. Baš ti je lijepo ispala. Ja ne sudjelujem u ovome krugu iako sam tortu pokušala napraviti. Nisam koristila kupovne kreme, nego sam inprovizirala sa svojima, a i meni je podloga bila premekana. Stavila sam 250 ml vrhnja. Sve u svemu, nisam se oduševila, a to "čudo" stvarno nije bilo za fotkanje.

    OdgovoriIzbriši
  2. Srecan rodjendan! Da si ti nama ziva i zdrava, i da nas jos dugo uveseljavas receptima i slikama! Sve naj, na svakom planu!

    Da, deluje da smo svi slicno prosli. Svi smo se poveli komentarima sa coolinarike i stavili vise pavlake u koru, i svima je ostala meka.

    Tvoja tortica izgleda sjajno. Steta sto nisi jedno seceno parce uslikala.

    OdgovoriIzbriši
  3. hvala na čestitkama :)

    ufff, ja sam mislila da samo meni nije uspjela ova podloga, a sad vidim da ste i vi imale problema s njom :) ali sve u svemu, meni je torta bila jako fina i osvježavajuća...

    @mamajac, nisam slikala presjek jer je torta bila za slavlje...bilo bi malo bezveze da sam na stol stavila tortu kojoj fali jedan komad, jel :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Joj, ja zaboravila na kraju! Sretan rodjendan! :)

    OdgovoriIzbriši
  5. sretan rođendan još jednom! :) torta ti izgleda prekrasno, ali moram priznati da se nakon svega pročitanog, ne bih usudila praviti :) p.s. meni je uskoro isto rođendan i planirala sam napraviti jednu tortu koju nisam nikad prije pravila, a sad se dvoumim... jer ipak, bit će gostiju, a što ako ne uspije... :)
    volim_kuhati

    OdgovoriIzbriši
  6. Draga Monchi,sretan rodjendan!Sve najbolje!torta savrseno izgleda!dekoracija bozanstvena!

    OdgovoriIzbriši
  7. Ja samo da poželim srećan rođendan!!!
    Za ostalo u vezi torte da se više ne ponavljam, pošto sam već komentarisala na par mesta.

    OdgovoriIzbriši
  8. Monika sretan ti rođendan i sve najbolje! Mogla sma i predpostaviti da si ribica kad imaš tako romantične fotografije!
    Tvoja torta izgleda jako lijepo.
    Mene je osobno više mučila bijela krema nego sama podloga. Baš sam napisala kod Maje na blogu da sam koristila 300 g čokolade i 150 ml vrhnja. Podloga se stisnula al nije bila baš tvrda, više teksture kao truffles, što mi je bilo ok jer je nisam vadila iz kalupa.

    OdgovoriIzbriši
  9. Sretan rodjendan!!!

    Ja sam stavila samo park kapi vise slatke pavlake. I jedva se sekla :) Fil je bio premekan, a kora pretvrda :) Mada, ruku na srce, sve se pojela istog dana :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Sretan ti rodendan Monchi!:)
    Kad vidim kroz kakvu si muku prosla drago mi je da ju nisam pravila.
    Nasla sam se u onoj recenici gdje kazes da si izgubila volju za ukrasavanjem. i ja sam takva... ako mi ne ide na kraju nemam volju za ukrasavanjem i dotjerivanjem jela.:)

    OdgovoriIzbriši
  11. Monika sretan ti rođendan draga:)
    ja kad čitam kje ste sve vi muke prošli čudim se jer kod mene je sve išlo glatko, napravila sam podlogu pa u zamrzivač s njom, pa jednu kremu pa u zamrzivač i tako do kraja. sad je u frižideru nisam je išla viditi jer se nemogu pomaknuti strefila me neka viroza i na pomisao na hranu i frižider mi je zlo!

    OdgovoriIzbriši
  12. hvala vam puno na čestitkama! :)

    OdgovoriIzbriši
  13. Sretan rođendan! A torta je stvarno lijepo ukrašena:)

    OdgovoriIzbriši
  14. Srecan rodjendan!!!
    Torta izgleda divno, post je jako detaljan, pa ako odlucim nekad da je probam, citajuci sve vase rezulte, sad znam sta smanjiti, i sta promjeniti!

    OdgovoriIzbriši
  15. Sracan rodjendan... torta izgleda fino ali kada procitam kroz sta si sve prosla... uh...

    OdgovoriIzbriši
  16. Torta izgleda predivno! Sretan ti rođendan još jednom :)
    Ja sam ovaj krug preskočila jer kod mene nitko ne jede višnje pa me bilo strah kamo ću sa njom.

    OdgovoriIzbriši
  17. Evo još jednom sretan ti rođendan!..i torta ti je unatoč slatkom vrhnju prekrasno ispala..treba znat spasiti stvar :))

    OdgovoriIzbriši
  18. Kasnim, kasnim :( , ali od srca sve najbolje i, naravno, da još dugo, dugo uživaš u kulinarskom svijetu (jer i mi profitiramo od toga :) )

    A sad torta: nisam ju nikad radila, iako sam ju vidjela kad je izašla na cool., baš zbog tih gotovih proizvoda, ali me privukla ideja o "biskvitu" koji sadrži čokoladu i rižu.
    Mislim da ću pokušati nešto osmisliti nakon Uskrsa, ali bez krema iz vrećica.

    OdgovoriIzbriši
  19. Sretan rodjendan Monchi !!!!!
    Torta izgleda dobro, al bih i sam kao i mamajac pozeljela jednu sa presjekom...mada znam da je nezgodno slikavati kada imas goste.... :):)

    OdgovoriIzbriši