20. veljače 2010.

Fritule / Fritters

Please scroll down for English.


Ovaj mjesec u sklopu FBI rukavica, igri koju je pokrenula Maja sa bloga Cooks and Bakes, istražujemo blog Recepti iz moje bilježnice. Autorica ovog bloga je istrijanka Snježana, koja nas gotovo svakodnevno uveseljava svojim izvrsnim receptima. Snježana je maherica za torte raznih oblika i okusa, a njeni slani recepti nimalo ne zaostaju kvalitetom.

Nakon puno razmišljanja i kombiniranja još uvijek nisam bila sigurna što isprobati. Izbor je velik, oči gladne, a vremena malo. Na kraju sam odlučila isprobati nešto prigodno. Na sam fašnik, po prvi put sam napravila fritule, i to Snježanine Tik-tak fritule. Ostala sam gotovo zatečena rezultatom. Fritule su bile fenomenalne! Čak je i D., koji je inače mišljenja da su fritule samo blijeda kopija krafni, bio oduševljen. Nismo ih mogli prestati trpati u usta, istovremeno se pitajući što točno znači onaj tik-tak iz naziva :D Mislim da je to najbolja preporuka da isprobate ovaj jednostavan recept.



Recept vam donosim sa svojim sitnim preinakama. Naime, nisam koristila grožđice, a u tijesto sam dodala malo cimeta.

Fritule

originalni recept

1 srednje velika jabuka
200 mll kiselog vrhnja
1 jaje
ribana korica jednog limuna
50 g (3 žlice) šecera
1 vanilin šecer
prstohvat soli
1/4 žličice cimeta
1 žlica ruma
1 prašak za pecivo
350 g glatkog brašna
1 žlica ulja

ulje za prženje
šećer u prahu za serviranje


Jabuku ogulite i sitno je naribajte. Dodajte kiselo vrhnje, šecer, vanilin šecer i jaje te dobro izradite mikserom (spiralni nastavci). Dodajte sol, cimet, naribanu koricu limuna i rum pa umiješajte brašno pomiješano sa praškom za pecivo. Na kraju dodajte žlicu ulja i lagano promiješajte.

U posudi debljeg dna zagrijte ulje na srednje jakoj vatri. Uzmite dvije žličice i umočite ih u vruće ulje. Jednom žličicom zagrabite malo tijesta pa ga pomoću druge žličice spuštajte u ulje. Fritule pržite sa obje strane do zlatnožute boje, a potom ih šupljikavom žlicom izvadite na papirnati ručnik. Prije posluživanja fritule pospite šecerom u prahu.


Fritters are a traditional Croatian dessert typical for the Mediterranean parts of the country. They are a much simpler version of Doughnuts (Berliners) and are traditionally made on Fat Tuesday to celebrate the carnival or during the Christmas time. There are many different versions of this dessert, most of which are usually made with yeast and raisins. This is a very simple, yet unbelievably delicious version with apples.

This recipe makes a huge amount of fritters so feel free to scale down the ingredients.

Fritters
original recipe

1 medium sized apple, peeled and grated
200ml sour cream
1 large egg
zest of one lemon, finely grated
50g sugar
1 bag of vanilla flavored sugar (10g)
pinch of salt
1/4 tsp. ground cinnamon
1 tbsp. dark rum
350g all purpose flour
1 bag of baking powder (12g)
1 tbsp. oil

neutral oil for frying
powdered sugar to serve

Mix together the flour and baking powder and set aside. Put the grated apple in a large bowl, add sour cream, sugar, vanilla flavored sugar and an egg. Mix thoroughly using a hand mixer (paddle attachments) or a whisk. Add the salt, cinnamon, lemon zest and rum. Mix to blend. Gradually add the flour mixture while mixing with a hand mixer until well incorporated. In the end, stir in the oil.

Heat the oil in a heavy based pan. Take two teaspoons and dip them into the hot oil. Scoop some batter with one teaspoon and carefully drop it into the oil using the other teaspoon. Cook only a few at a time. Fry for 2-3 minutes on both sides, or until golden brown. Once fried, take the fritters out with a skimmer and drain them on a paper towel. Allow them to cool slightly and sprinkle with some powdered sugar before serving.

Related Stories Widget by LinkWithin

Broj komentara: 30:

  1. wow, odusevljena sam fotkama, a i fritulama:)))

    OdgovoriIzbriši
  2. I kad mislim da ne mozes napraviti bolje fotke jer su savrsene ti me uvek razuveris i napravis jos bolje... Ove su mi zaista skroz naskroz PRELEPE :)

    OdgovoriIzbriši
  3. fritule su prekrasne, tako lijepo okrugle :), recept je odličan a fotke zbilja super, super !!!

    OdgovoriIzbriši
  4. jooj fotke su ti suuuuper chic a i fritule su krasne ;)), hehe koja telepatija, i ja baš već duže vrijeme razmišljam neku torticu napraviti pa onda ufotkati i to baš sa ovakvim noktima (znam, zvuči smiješno)..inače obožavam ovu boju laka i često ju stavim, primjećujem da imamo vrlo sličan stil ;))

    OdgovoriIzbriši
  5. Znam za fritule da su izvrsne ali tvoje slike me bacaju u depru:)))

    OdgovoriIzbriši
  6. Bas sam slaba na przena testa, fritulice ti igledajui carobno!

    OdgovoriIzbriši
  7. fritule blijeda kopija krafni? uuuuuuuu :)

    super su ti slike, i bas mi se svidja sto si dodala cimeta. mi ne radimo fritule s jabukama, al mi dobro zvuce.

    OdgovoriIzbriši
  8. Irresistible fritters! They look soooo good!

    Cheers,

    Rosa

    OdgovoriIzbriši
  9. ja obožavam fritule i baš sam gledala taj recept. živo me zanima kako su sa jabukama.. valjda ću ih uspjeti isprobati :))

    fotke su fenomenalne..

    OdgovoriIzbriši
  10. Wow, jesi to ti na fotkama? Odlične su fotke, ali uvijek su pa mi je to glupo stalno naglašavat. ;)
    Inače po pitanju ovog da su fritule blijeda kopija krafni se slažem s Maninas. :)

    Ni mi ne radimo fritule s jabukom ali ni s jajima. To ima veza s činjenicom da se one obično jedu na posne dane.

    Odlično su ti ispale, a i mene zanima zašto se zovu tik-tak?

    OdgovoriIzbriši
  11. wow complimenti!!! mmmmmmmmmmmmm....buonissime!!!

    OdgovoriIzbriši
  12. Predivno si ih napravila,ali sto kaze Andrea ne bih da budem dosadna,ali fotke su ti najbolje!Fritulice su bas slasne,...i mene zanima zasto se zovu tik-tak?

    OdgovoriIzbriši
  13. These look absolutely delicious! The combination of chocolate and hazelnut is just decadent! I might just have to top these cakes with a smear of Nutella ;)

    OdgovoriIzbriši
  14. Those look amazingly delicious. I will definitely give them a try. Love the photo!

    OdgovoriIzbriši
  15. My husband and I are both drooling over these and love your first photo!

    OdgovoriIzbriši
  16. Predivno izgledaju, a fotografije su nevjerovatne, famntastičn rad Monchi. Svaka ti čast, divim se tako talentovanim ljudima.

    OdgovoriIzbriši
  17. @Jasenka, Maslinka, Branka hvala! :)
    @Marigold, uopće nije smiješno! ;) ovaj lak je baš poseban, nešto između ljubičaste i crvene i obožavam ga. meni se čini da nas dvije volimo sve što je neobično i alternativno ;D
    @Snježa, pa nemoj tako :D
    @Maja, ja zapravo izbjegavam pržena tijesta, ali ovako jednom godišnje se onda ubijem u njima :)
    @Rosa, Federica, thanks!
    @maninas, a šta ćeš. moraš uzeti u obzir da je on prigorac, a ja zagorka i da su se kod nas uvijek tamanile krafne pa je to i stvar navike. a osim toga, fritule nemaju pekmeza u sredini pa su zato nezanimljive, jel :D
    @Andrea, da to sam ja :) ja inače ne znam kako baš pravi autohtoni recept za fritule izgleda budući da su mi ove prve, samo znam da su mi super! :)
    @Vera, Shangri, Cosmo, hvala vam puno! :)
    @Megan, Nutella is an excellent idea! :)
    @E, thanks. Hope you'll like it as much as we did :)
    @Cookin' Canuck, thanks a lot! Glad you like it :)

    OdgovoriIzbriši
  18. Predivno, odlična ideja i sama kompozicija fotke i hrane ovako u tvojim rukama, kao da nam govoriš: "Izvolite, poslužite se! . Fritule izgledaju skroz neodoljive!

    OdgovoriIzbriši
  19. @Monika, ma mislim da se danas fritule prave svakako. Vidjela sam gomilu recepata u koje ide 1, 2, 3 i više jaja. Međutim u ovim starijim kuharicama ni u jedan recept ne idu jaja. Kad i zašto su im se počela dodavati jaja ne znam. U svakom slučaju tvoje izgledaju savršeno i sigurno su vrlo ukusne.
    A znaš da ih neki ljudi vole umakati u rastopljeni pekmez. :) Mislim da oni na taj način doskaču ovom problemu što fritule nemaju nikakvo punjenje. :)

    OdgovoriIzbriši
  20. Super su krofnice a fotke su ti jako lepe :)))

    OdgovoriIzbriši
  21. Lijep način da se nakon 20 i kusur godina života u zabludi sazna da se fritule ne prave od dizanog tijesta. :)Hvala na tome! Nikad ih doma nismo radili i, iskreno, uvijek sam smatrala da ima puno zanimljivijih deserata, no nakon ovih slika nemam previše izbora - moram ih napraviti, samo moram izmisliti neku prigodu da ne čekam godinu dana do idućih poklada.

    OdgovoriIzbriši
  22. He he :) Pravila sam i ja prosle nedelje, nikako da postavim :) Super je recept.

    OdgovoriIzbriši
  23. nisam isprobala ove fritule iako sam imala u planu ipak sam se odlučila za Snježanine krafne
    tvoje su diven

    OdgovoriIzbriši
  24. Pa vi ćete mene ženske natjerati da napravim fritule htjela, ne htjela! ;) Kak su ti tako savršeno loptaste? Ona zadnja fotkica sa starom škatuljicom mi je prekrasna!

    OdgovoriIzbriši
  25. Definitivno moram i ja da ih pravim... Za fotke sta reci...

    OdgovoriIzbriši
  26. Oh this is a fabulous recipe! Apple fritters are fantastic and I love the tiny "drop" fritters best - too easy! Great recipe!

    OdgovoriIzbriši
  27. @Andrea, vidiš uopće mi nije palo na pamet ovo umakanje u pekmez. ma genijalno! moram to zapamtiti i isprobati idući put :D

    @A: eto vidiš. baš mi je drago da smo i taj mit rasplinuli :)

    @Jamie, thank you! they are really ridiculously easy to make and taste sooo goog :) thanks for stopping by!

    hvala vam svima na lijepim komentarima! :)

    OdgovoriIzbriši
  28. Congratulations on your win.The fritters look very delicious and beautiful.

    OdgovoriIzbriši