12. studenoga 2011.

Peciva od bundeve i parmezana i juha od bundeve / Pumpkin Parmesan Bread Rolls And Pumpkin Soup


 Please scroll down for English.


U slučaju da u zabačenom kutu balkona, tamo negdje iza teglica sa začinskim biljem, sanduka mandarina ili ljetne sjedeće garniture koja još uvijek hrabro stoji i odolijeva sezoni prvog jutarnjeg mraza, čuči poneka zaboravljena bundeva ili tikva, ovaj je post kao stvoren za vas. Seriju recepata s bundevom, koju sam  započela s prethodnim postom, danas nastavljam u nešto drugačijem tonu. Na redu su slani recepti. 



Kad sam prije nešto više od godine dana bila u Londonu, otkrila sam jednu malu knjižaru, na izgled po ničem posebnu niti značajnu. Strastvenom ljubitelju hrane i svega jestivog za oko će zapeti jedino njen naziv - Books for Cooks. Mala kvartovska knjižara nalazi se na Notting Hillu, u blizini legendarnog Portobello Road Marketa kamo smo se te subote originalno i uputili. Iza domišljatog naziva krije se točno ono na što vas sam naziv i asocira - knjižara kuharicama.



Ušla sam polako, koračajući oprezno, puna strahopoštovanja i iščekivanja. Knjižara je relativno mala ali prozračna i puna svijetla, šarmantna i vesela. To nije obična knjižara. U stražnjem dijelu trgovine nalazi se testna kuhinja u kojoj vrijedno osoblje svakodnevno kuha recepte iz bezbroj kuharica koje nude na prodaju. U sklopu kuhinje nalazi se i majušni kafić, uređen u retro stilu, veseo i ležeran, baš kao i osoblje. Za malim okruglim stolovima sjede gosti, listajući kuharice i pijuckajući kavu. Neki su došli na ručak, drugi uživaju u komadu torte, a treći samo zadubljeno listaju netom otkrivenu kuharicu uzetu s jedne od prepunih polica. 



Nakon dva sata, Darko me jedva izvukao iz trgovine, a ja sam se našla na mukama jer mi budžet nije dozvoljavao da kupim više od jedne kuharice. Odluka je na kraju pala na The Abel & Cole Cookbook: Easy, seasonal, organic. Na prvi se pogled kuharica činila drugačijom od ostalih i  zanimljivom, kako vizualno, tako i izborom recepata. Koncept kuharice i podjela recepata prema godišnjim dobima te korisne bilješke o tome koje su namirnice najbolje u određeno doba godine činili su se praktičnima, baš kao i sami recepti. Baza kuharice jest organski uzgojeno voće i povrće, a njen autor nam nudi jednostavna jela s malo svakodnevnih sastojaka i pregršt zanimljivih ideja kako te "dosadne" sastojke iskoristiti na nov način. Ne biste vjerovali koliko raznovrsnih recepata s kupusom, keljom ili cvjetačom knjiga sadrži. "Think outside the box.", moto je Keitha Abela i u ovoj je kuharici svakako u tome uspio.



Kad sam kuharicu donijela kući, odmah sam u njoj zabilježila neke recepte koje svakako moram isprobati. Jedan od njih bio je kruh s bundevom i parmezanom te juha od bundeve i pečenih jabuka. Juha će još malo pričekati (ona tikva s balkona mogla bi se u njoj utopiti idući tjedan), a kruh sam napravila čim sam kući donijela prvu ovosezonsku bundevu. Kruh sam pretvorila u peciva jer sam željela skratiti vrijeme pečenja (bila sam pregladna da bih čekala da se kruh ispeče), a recept sam malo modificirala. U ova peciva originalno idu i nasjeckane crne masline i ako ćete ih ikada peći, svakako preporučam da ih ubacite u tijesto. Čini mi se da bi izvrsno prijale. Ja sam ih ovaj put preskočila jer sam peciva planirala poslužiti s juhom od bundeve i kokosa i bojala sam se da kokos i masline neće biti baš najsretniji par. Sve u svemu, peciva su bila izvrsna. Tijesto se ne treba mijesiti ni dizati, gotovo je u 10 minuta i uprljat ćete sam jednu zdjelu.


Osim peciva, na repertoaru je bila i Juha od pečene bundeve, kokosa i čilija koju sam nekoliko dana ranije proždrljivo promatrala kod Jasenke. Recept sam također malo modificirala. Zajedno s bundevom pekla sam i nekoliko režnjeva češnjaka koje sam potom ubacila u juhu, a sjemenke bundeve s kojima se juha poslužuje, prije pečenja sam začinila  čilijem u prahu i mljevenom crvenom paprikom. Količine sam prepolovila jer nas je ipak samo dvoje, a moja druga polovica nije baš naročito zainteresirana za bundevu u slanim kombinacijama. Juha je bila izvrsna, kremasta, pikantna i slatkasta u isto vrijeme. Toplo preporučam. 


Peciva od bundeve i parmezana
recept prilagođen iz The Abel & Cole Cookbook
za 4 peciva 

Sastojci:
120g naribane bundeve ili tikve
190g brašna
1 prašak za pecivo
30g naribanog parmezana + 2 žlice za posipanje
1/2 žličice soli
1 žlica nasjeckanog svježeg ružmarina
2 jaja
1 žlica mlijeka

Postupak:
Pećnicu zagrijte na 190°C. Lim za pečenje lagano premažite uljem.

U većoj zdjeli pomiješajte bundevu i parmezan, dodajte brašno pomješano sa praškom za pecivo, sol i ružmarin. Jaja i mlijeko kratko istucite vilicom i dodajte ostalim sastojcima pa sve dobro izmiješajte. Tijesto će biti vlažno i pomalo ljepljivo. Po potrebi dodajte još brašna kako biste mogli oblikovati tijesto ali nemojte pretjerati.

Dobivenu smjesu podijelite na 4 djela i svaki dio prebacite na lim za pečenje. Hrpice tijesta na limu oblikujte u okrugla peciva. Svako pecivo pospite s malo brašna i preostalog naribanog parmezana.

Pecite 25-30 minuta odnosno dok ne dobiju zlatnu boju. Ohladite ih 15-ak minuta na rešetki i poslužite.

Juha od pečene bundeve, kokosa i čilija

recept prilagođen sa bloga Sweet Corner
za 2 osobe

Sastojci:
500g oguljene i očišćene bundeve (sjemenke sačuvajte)
2 žlice maslinovog ulja
4 režnja češnjaka
1 glavica luka, sitno nasjeckana
1 crvena čili papričica, sitno nasjeckana
4 grančice svježeg timijana
250ml povrtnog temeljca
200ml kokosovog mlijeka
sol i svježe mljeveni papar

Postupak:
Pećnicu zagrijte na 220°C. Lim za pečenje obložite papirom za pečenje.

Sjemenke bundeve stavite u cjedilo i operite, a potom dobro osušite. Prelijte ih sa malo maslinovog ulja i po želji dodajte malo soli, mljevene čili papričice i papra. Pecite u pećnici 10-15 minuta dok ne dobiju boju i ne postanu hrskave. Izvadite ih iz pećnice i ohladite. Poslužite uz juhu ili kao samostalne grickelice.

Meso bundeve narežite na veće kockice, prelijte sa žlicom maslinovog ulja, posolite i popaprite pa prebacite na lim za pečenje. Dodajte 2 grančice timijana i neoguljene režnjeve češnjaka i pecite 40-45 minuta dok bundeva nije sasvim mekana i ne počne se lagano karamelizirati. Češnjak ogulite.

Na žlici maslinovog ulja kratko pirjajte luk i čili papričicu. Dodajte pečenu bundevu i češnjak te listiće preostalog timijana. Zalijte temeljcem i kokosovim mlijekom, pojačajte vatru i kuhajte dok ne proključa. Maknite s vatre i propasirajte štapnim mikserom. Juhu vratite na vatru, posolite i popaprite po ukusu i po potrebi dodajte još temeljca ako je pregusta.

Juhu poslužite s pečenim sjemenkama i pecivom od bundeve i parmezana.


Pumpkin Parmesan Bread Rolls
adapted from The Abel & Cole Cookbook
makes 4 rolls


Ingredients:
120g pumpkin or squash, grated
190g all purpose flour
10g baking powder
30g + 2 tablespoons grated Parmesan cheese
1/2 teaspoon salt
1 tablespoon chopped fresh rosemary
2 eggs, lightly beaten
1 tablespoon milk
Directions:
Preheat the oven to 190°C. Lightly grease a medium sized baking pan.

In a big bowl, combine grated pumpkin, flour, baking powder, salt, rosemary and 30 grams of Parmesan cheese. Add the eggs and milk and mix with a wodden spoon. The dough will be quite wet and somewhat sticky. If necessary, add some more flour so you can shape the rolls.

Divide the dough into 4 equal portions and transfer each to the baking pan. Lightly flour your hands and shape the dough portions into 4 round patties. Sprinkle then with some flour and the rest of Parmesan cheese.

Bake for 25-30 minutes or until nicely browned. Remove from oven, slightly cool on a wire rack and serve warm.

Pumpkin, Coconut and Chilli Soup

adapted from Sweet Corner 
serves 2

Ingredients:
500g pumpkin, peeled and deseeded (save the seeds)
2 tablespoons olive oil
4 garlic cloves
1 onion, chopped
1 chilli pepper, finely chopped
4 thyme springs
250ml vegetable stock
200ml coconut milk
salt and ground pepper

Directions:
Preheat the oven to 220°C. Line a roasting tin with parchment paper.

Put the pumkin seeds in a colander, wash with cold water and dry on a paper towel. Add a little olive oil and sprinkle with some salt, pepper and ground chili or smoked paprika. Toast in the oven for 10-15 minutes or until slightly browned and crispy. Remove from oven and allow the to cool. Serve them alongside soup or as individual snack.

Chop the pumpkin into rough chunks and transfer to a roasting tin. Sprinkle with a tablespoon of olive oil and season with salt and pepper. Add two thyme springs and whole garlic cloves. Roast for 40-45 minutes or unril the pumpin is tender and the edges are a bit charred. Discard the thyme springs and peel the garlic.

In a medium pot heat a tablespoon of olive oil and fry the onins and chili until soft. Add the pumpkin, garlic and the rest of the thyme leaves. Add the vegetable stock and coconut milk. Cook on high heat until it starts to boil. Remove from heat and whizz using a hand blender until smooth. Return to heat and add some more stock if the soup is too thick, Season with salt and pepper and cook for a minute or two.

Serve with toasted pumkin seeds and Pumpkin parmesan bread rolls.

Related Stories Widget by LinkWithin

Broj komentara: 27:

  1. I pecivo i supa izgledaju fantasticno.A to da si jedva napustila trgovinu mi je jako poznato;))

    OdgovoriIzbriši
  2. Ovva kombinacija odlično izgleda! Fina kremasta juhica uz dodatak toplih i mirisnih peciva! Njam!
    Veliki pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  3. bundevu sam jela od malih nogu i zaista je jako volim,sto ne mogu reci i za moju porodicu..svakako da jedu ali ne sa toliko ljubavi kao ja..ovaj kruhic mi se svida ,a i kao nebi kada tvoje slike primame i one koji bundevu ne ljube :)

    OdgovoriIzbriši
  4. aahhh, zavidim ti na posjetu knjižare u Londonu :D, mislim da bih ostala tamo cijeli dan, ne znam tko bi me od tamo izvuko :D
    Peciva su savršena, obavezno ih probam možda još i danas! juha je fantastična, već smo je probali, ali opet ću je raditi ovih dana jer nas oduševljava. Što se tiče juhe od bundeve i pečene jabuke, to bih već danas probala, nevjerojatno kako se jesenske i zimske juhe odlično slažu sa voćem, baš sam neki dan jela juhu od cvjetače i krumpira sa kruškama i plavim sirom. :)

    OdgovoriIzbriši
  5. As usual, the pictures are stunning and so is the food! I really like that all pumpkin meal. Scrumptious.

    Cheers,

    Rosa

    OdgovoriIzbriši
  6. Uh, ovo sve izgleda tako dobro i lijepo! Nesumnjivo su ova peciva super u kombinaciji s juhicom. A i sama za sebe, kao i juha :)
    Spoj slatkastog i ljutkastog je odličan!
    Kako dobra ideja-knjižara samo s kuharicama, u sklopu koje je kuhinjica i kafić! Postoji li tako nešto kod nas, ja sam uvjerena da ne postoji? E pa, trebalo bi! :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Odlični recepti! Slike još lepše! Na poseti knjižari ti jako zavidim :) Verujem da si se lepo provela!

    OdgovoriIzbriši
  8. Knjižara i sve uz nju mi se čini kao mjesto iz snova...
    Peciva i juha zvuče kao savršen comfort food u ove jesenjske dane.

    OdgovoriIzbriši
  9. Ova knjižara i restoran me podsjeća na Otok tri sestre od Nore Roberts i njihovu knjižaru... baš romantično mjesto voljela bi tako nešto imati.
    Juha i pecivo odlično izgledaju

    OdgovoriIzbriši
  10. Obožavam te šetnje nepoznatim gradom kada otkriješ nešto posebno, nešto na šta te niti jedan poznati svjetski vodič nikad, ali baš nikad ne upozori. Uvijek svi govore o spomenicima kulture, arhitekruti i sl. Zato, uvijek na put idem bez vodiča i otkrivam nove stvari. Kakva predivna knjižara i savršena ideja da se kuhaju jela iz kuharica koje nude, a u kutku je još i kafić!! Divno Monika, otkrila si pravi biser :)

    Šta se tiče juhice, fenomenalno mi zvuči i moram ti priznat da sada doslovno slinim za ovim pecivima. Sviđa mi se što si iskoristila recept za kruh i sve to skupa pretvorila u peciva.

    Posebno :)

    OdgovoriIzbriši
  11. kakva gebijalna ideja za knjižaru. Kod nas ima knjižara u kojima se može popiti fini luksuzni čaj i nešto slatko gricnuti ali nema restorana s knjižarom. Na žalost izbor julinarskih knjiga skoro da ne postoji i koliko vidim kod vas je mnogo bolji. Kad čovek nešto želi ostaju blogovi i internet.

    OdgovoriIzbriši
  12. odlična knjižara, volim takve neobične "lokale". Kruh me posebno osvojio, znači od ove količine dođu 4 peciva??

    OdgovoriIzbriši
  13. London sam nažalost obišla strogo turistički, ali za sljedeći put znam kamo moram ići. Ta knjižara mi zvuči poput raja :)

    Peciva su me oduševila. Baš me zanima okus juhe od bundeve s kokosovim mlijekom.

    OdgovoriIzbriši
  14. Bas sam cekala ovaj recept za kruh, odnosno peciva i bas se veselim i jedva cekam da ih napravim. Juhica izgleda fenomenalno i bas mi je drago da vam se svidjela. Odlcno kombinacija za spojiti:)A fotke...fotke su divne!

    OdgovoriIzbriši
  15. Knjižara izgleda tako čarobno, baš bih volela da ima i kod nas nesto slicno. Peciva me oduševljavaju, budeva i parmezan zvuče odlično!

    OdgovoriIzbriši
  16. These look amazing, I'll be trying this out this week without a doubt :)

    OdgovoriIzbriši
  17. Odlično! Sve izgleda tako njami :). I ja sam sa prijateljicom posjetila ovu knjižaru tako da znam o čemu pričaš. I moj budget nije dozvolijo da kupim više od 2 knjige :). A mogla bi biti unutra satima. Mi smo svoje dećke poslale u pub na vogalu a mi smo uživale u izstraživanju :).

    Prelep post! :)
    Pozdrav,
    C&T

    OdgovoriIzbriši
  18. Peciva prekrasna a ovaj koncept knjižare , kuhinje i druženja mi je tako originalan način predstavljanja baš onogo što i prodaju a na kraju i vole zar ne..

    OdgovoriIzbriši
  19. @Ebba, juhicu od bundeve i jabuka svakako planiram ovaj tjedan napraviti, toliko mi je intrigantna da neću moći odoljeti :) ACvjetača, sa kruškama i plavim sirom...mmm, zvuči izvrsno!
    @Rosa, thank you so much!
    @Tamara, puno toga dobroga kod nas ne postoji, uključujući i ovaj koncept knjižare. Eto nam ideje za neki poslovni pothvat ;)
    @Majo, slažem se. Od svih muzeja i znamenitnosti uglavnom biram samo neke koje posjetim, a ostatak vremena želim doživjeti svaakodnevicu , život i kulturu grada koji possjetim. Odem na trenutn izložbe, koncerte, tržnice, festivale...tamo se dosita doživi grad i njegovi ljudi.
    @Tamara, tako je. Od ove količne ispadnu 4 peciva pristojne veličine (poput recimo manje kajzerice).
    @What's for dessert?, ako budeš ponovo išla u London, obavezno posjeti knjižaru i uzmi dovoljno novaca sa sobom :)
    @Jasenka, hvala tebi na fenomenalnom receptu. Kombinacija okusa je genijalna!
    @Lisa, I'm glad you like them. I hope you'll be happy with the results :)
    @Cinnamon & Thyme, ja sam svog muža poslala na Portobello Road Market da šeće i ostavi me da u miru upijam atmosferu knjižare :D

    OdgovoriIzbriši
  20. Jao, ova peciva pa to je fantazija. Inače krasan post, uživala sam čitajući ga, predivno.

    OdgovoriIzbriši
  21. Ovo je definitvno knjižara po mom ukusu. Zapamtit ću tako da je stavim u raspored posjeta jednom kada odem u London (jednog dana). Pročitala sam jučer tvoj post al nisam stigla komentirati, morala sam kuhati. Između ostalog sam radila krušćiće (malo drugačiji recept od ovog) i dodala naribanu buču unutra jer mi se jako svidjelo kako to kod tebe izgleda. Šta da kažem: jutros ih više nema ;)

    OdgovoriIzbriši
  22. juha divno izgleda. Potražiti ću knjižaru kada na proljeće odem u London. Hvala za tip.

    OdgovoriIzbriši
  23. Divan post sa divnim fotkama! Meni posebno dobro zvuce ova peciva! A u toj knjizari, ja bih provela mozda i ceo dan... :) Bas ti zavidim!

    OdgovoriIzbriši
  24. Znam osecaj :)

    Bas mi je drago sto nam pises o tom putovanju. Secam se kad si se vratila da je bilo par postova a onda nista. Razumem te i koliki je to posao, ja sam od mog celog puta uspela da objavim samo pocetnu tacku :)Strpljivo cekam jos crtica sa tvog putovanja (nadam se da ce ih biti!).

    OdgovoriIzbriši
  25. Hvala ti za ovu Londonsku adresu, knjižara koju definitivno vrijedi i treba posjetiti !
    U frižideru imam pečenu bundevu koju sam namjeravala jučer pretvoriti u juhu, ali nisam i bolje je da nisam to napravila jer ću je sutra pretvoriti baš u ovu juhu. Odličan mi je recept i izgleda jako dobro i lijepo. Kruhići su tek posebna priča, tako dobro izgledaju i sigurna sam da i oni idu na isprobavanje i to baš uz juhu !

    OdgovoriIzbriši
  26. Isprobala sam recept za peciva iako sam stavila domaći ovčji sir iz mješine - ispalo je fantastično! Hvala za recept! I ne samo za ovaj recept nego i za druge. :-)

    OdgovoriIzbriši
  27. Astrodom, nema na čemu. Drago mi je da su peciva bila uspješna :)

    OdgovoriIzbriši