6. listopada 2008.

Jaffa tartlets


Svatko od nas ima neki omiljeni slatkiš, nešto čemu ne može odoljeti. Meni je pri samom vrhu tog popisa Jaffa keks. Zapravo, obožavam sve moguće kombinacije čokolade i naranče. Dugo godina taj je keks bio jedini slatkiš na našem tržištu sa spomenutom kombinacijom okusa. Danas ih ima pregršt i svi su ukusni, ali Jaffa će u mom srcu uvijek ostati broj jedan i to uglavnom iz sasvim sentimentalnih razloga.

Često sam puta kod kuće eksperimentirala i p
okušavala imitirati razne poznate kupovne slatkiše i ovaj put je na red došao taj famozni Jaffa keks. Ovo je doduše bio jedan od slučajeva gdje imitacija u početku zapravo i nije bila planirana, ali se na kraju ispostavilo da je okus jako sličan originalu i iz tog su razloga ove male pite dobile naziv Jaffa tartlets.




Prhko tijesto:


210 g brašna (pola oštrog, pola glatkog)
prstohvat soli
100 g maslaca
3 žlice smeđeg šećera
žličica naribane narančine korice
1 jaje

U posudu prosijte brašno i dodajte sol. Ubacite hladni maslac narezan na listiće i prstima ga umrvite u brašno. Zatim dodajte koricu naranče, šećer i jaje te brzo zamijesiti prhko tijesto. Zamotajte ga u prozirnu foliju i stavite u hladnjak na 30 minuta. Zatim tijesto razvaljajte na debljinu od 2-3 mm i izrežite 15 krugova promjera 9-10 cm. Kalup za muffine namastite pa u njega stavljajte izrezane krugove od tijesta. Prstima tijesto dobro utisnite uz dno i rubove kalupa, a dno na nekoliko mjesta izbockajte vilicom. Pecite na 180 stupnjeva 15-ak minuta. Pečeno tijesto izvadite iz kalupa i ostavite da se ohladi.


Žele od naranče:

100 ml svježe iscijeđenog soka od naranče
žličica narančine korice
1/2 žličice limunove korice
2 manja jaja (ili jedno veeeliko)
1 žutanjak
75 g šećera
60 g maslaca
3 listića želatine

U metalnu posudu stavite jaja, žumanjak, narančin sok, koricu limuna i naranče i šećer pa sve zajedno kuhajte na pari uz često miješanje. Nakon otprilike 5 minuta dodajte na kockice narezan maslac i nastavite kuhati još 10-ak minuta, a zatim maknite s vatre. U međuvremenu želatinu namočite u hladnoj vodi, dobro je ocijedite i dodajte vrućoj kremi. Miješajte dok se želatina sasvim ne otopi, a zatim ostavite da na sobnoj temperaturi odstoji otprilike 10 minuta. Kada se krema počne želirati njome punite košarice od tijesta. Svaku košaricu do pola napunite želeom, a zatim stavite u hladnjak na sat vremena tj. dok se žele ne stisne.




Čokoladni ganache:

75 g kvalitetne tamne čokolade
70 ml slatkog vrhnja
žlica maslaca
žlica likera od naranče (ili svježe iscijeđenog narančinog soka)

Čokoladu razlomite na manje komade. Slatko vrhnje zagrijavajte na laganoj vatri do točke vrenja, a zatim ga prelijte preko čokolade i miješajte dok se čokolada ne otopi. Dodajte liker i maslac i nastavite miješati dok se sve ne sjedini i dok ne dobijete glatku smjesu. Ostavite da se malo ohladi, a zatim pomoću žlice do vrha napunite košarice. Stavite u hladnjak na još sat vremena da se čokolada stisne.



Nedavno sam radila ove iste mini pite ali u malim kalupićima u obliku košarica promjera 6 cm. Bile su puno dekorativnije od ovih gore navedenih ali su bile stvarno majušne i trebalo bi ih napraviti barem 35-40 komada za ovu količinu želea i čokolade, a to je stvarno malo previše jer je utiskivanje tijesta u kalupiće poprilično pipkav i zamoran posao (pogotovo ako, kao ja, imate samo 12 kalupića). Zato sam se ovaj put odlučila na ovu veću varijantu. Evo kako su mini košarice izgledale...





Related Stories Widget by LinkWithin

Broj komentara: 14:

  1. I ja sam sentimentalno vezana uz jaffu... još od djetinstva, onda ih jedno vrime nije bilo za kupiti. Sićam se kad su se ponovo pojavili na policama u dućanu, srići nije bilo kraja. I što kažeš ima puno proizvođača ali nijedni mi nisu kao oni stari što proizvodi mislim "crvenka".
    Ovi tvoji izgledaju perfektno, neznam bili mi se isplatilo da ih sama napravim ili da se zaletim u zgb. na degustaciju;-))) ili oboje...

    OdgovoriIzbriši
  2. Korpicu su ti san snova. Mozda su ove male interesantnijeg oblika, ali kako si ih majstorski napravila izgledaju kao kupovne, a ove "ravne" su meni bas sarmantne jer odisu toplinom domaceg.

    OdgovoriIzbriši
  3. @nlo, tako je...crvenka ima najbolje jaffa keksiće i one su zapravo bile prve...i ostale su najbolje...iako ni kraševe nisu za bacit ;) zaleti se na degustaciju, skuham ti i kavu ;)
    @mamajac, hvala ti...imaš pravo, i jedne i druge imaju svoj posebni šarm :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Tortice prekrasno izgledaju. I ja sam zaljubljenik u kombinaciju čokolada-naranča i u jaffa kekse. A fotke su fenomenalne. :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Neznam sta da napisem,a da se ne ponavljam.Ovaj post si tako savrseno uradila,i mozda zato sto je u pitanju Jaffa keks,ovo ti je najbolje do sada,mada sve ti je extra.

    OdgovoriIzbriši
  6. ma preslatke su i tartlets i košarice :) ja sam već pomislila da ništa od ovog recepta za mene jer nemam kalupića, ali kad sam vidjela da tijesto ide u kalup za muffine, odmah mi je bilo lakše... mogu isprobati... inače, baš ne volim voćni okus u kolačima, ali jaffa je ipak legendaran keks koji čak i ja obožavam :)
    Volim_kuhati

    OdgovoriIzbriši
  7. hvala ti :) inače ni ja ne volim baš kombinacije voća i čokolade (uz nekoliko iznimaka) ali naranče i čokolada su mi pun pogodak :)

    OdgovoriIzbriši
  8. kao što sam već rekla "o ne sada ću opet morati da pravim korpice"...ma savršene su...:)

    OdgovoriIzbriši
  9. Prekrasne su ti ove korpice... a Jaffa keksice obozavam i to samo one od Crvenke mada i od krasa nisu lose..ali ovdje ih nazalost nema kupiti ima nekih iz lidla pa ih ponekad kupim samo da se podsjetim ali nije to to.. :)

    OdgovoriIzbriši
  10. @maslinka :D
    @meddi, hvala ti :)eto, sad ih možeš kod kuće napraviti ;)

    OdgovoriIzbriši
  11. poznam većinu tvojih recepata, ali ovim si samu sebe nadišla :)
    Fotografije su ti kao prekrasne minijature, zaista si me oduševila ovim :)

    OdgovoriIzbriši
  12. Prekrasno izgledaju! I ja kao i ti obožavam kombinaciju naranče i čokolade, limuna i čokolade i luda sam za njima! Ovo svakako ide u moje omiljene recepte :)

    OdgovoriIzbriši
  13. studena i sunčice, puno vam hvala :)

    OdgovoriIzbriši