2. travnja 2011.

Čokoladni lava kolač / Chocolate Fondant

Please scroll down for English. 


Pisanju nikad nisam bila sklona. Ne mogu se izraziti na pismeno i točka.  I to ne bi bio veliki problem da ne pišem blog, koji sam po sebi podrazumijeva neku vrstu pisane komunikacije s čitateljima. Drugim riječima, usosila sam se. Čovjek je sam sebi najveći neprijatelj i ja sam tome idealan primjer. Kad se sve zbroji, jasno vam je da mi spomenuti nedostatak inklinacije prema pismenom izražavanju predstavlja određeni politički problem pri pisanju svakog novog posta. Ponekad se zbog toga osjećam  u najmanju ruku bedasto.

Osobno, uz dobar recept volim pročitati i dobru priču, zanimljivo razmišljanje ili osvrt, anegdotu, reakciju na aktualno zbivanje, ili pak priču o tom konkretnom jelu .  Dodatni je bonus ako je ta priča još i smisleno uklopljena i povezana sa samim receptom. No, kad takav post treba napisati padam u blagi očaj. Ovaj post, pogađate, nije iznimka. Upravo zbog toga, recept koji je trebao biti objavljen prije dva dana, biva objavljen tek danas.  Ali i to je bilo uzalud jer, kao što primijećujete, ni ta dva dodatna dana nisu mi bila dovoljna da napišem nešto suvislo, a kamoli zanimljivo. Stoga, moje duboke isprike svima koji su nestrpljivo čekali ovaj recept. 


Kao što vjerojatno znate, na mojim Facebook stranicama zamolila sam vas da mi pomognete oko odabira recepta koji će nakon duge stanke biti prvi objavljen na blogu. Pobjedu je odnijela  čokoladna dekadencija čiji recept slijedi, a koja vas još jela uskoro očekuju možete pogledati u albumu fotografija na već spomenutoj Facebook stranici.
 
Da više ne duljim, uživajte u jednom od najboljih čokoladnih deserata u svemiru.



Čokoladni lava kolač 
recept preuzet i prilagođen sa BBC Good Food
sastojci za 5 posudica zapremnine 150 ml
 
20g maslaca + kakao za premazivanje kalupa

100g tamne čokolade
100g maslaca
1-2 žlice likera od naranče(Grand Marnier)
1 žličica naribane narančine korice
100g šećera
2 jaja
2 žutanjka
100g brašna

Za posluživanje:
tučeno slatko vrhnje (ili još bolje, sladoled od vanilije)
bijela čokolada i pistacije (po želji)

Najprije pripremite posudice za pečenje. Otopite maslac pa obilno namastite svaku posudicu pomoću kista. Stavite ih u hladnjak da se maslac stegne, a potom ponovite postupak. Svaki kalup zatim obilno pospite kakaom, a višak kakaa istresite.

Čokoladu grubo nasjeckajte i stavite u zdjelu. Dodajte joj maslac i sve zajedno otopite na pari, dodajte liker i koricu naranče pa ostavite 10-ak minuta da se ohladi. U međuvremenu istucite jaja, žumanjke i šećer električnim mikserom dok smjesa ne postane blijeda i pjenušava. Umiješajte prosijano brašno, a zatim u nekoliko navrata dodajte otopljenu čokoladu. Prilikom svakog dodavanja čokolade, smjesu dobro izradite pjenjačom.


Kad je smjesa glatka i ujednačena, ravnomjerno ju podijelite u pripremljenie kalupe, a zatim stavite u hladnjak na najmanje 20 minuta prije pečenja. Smjesa bez problema može i prenoćiti u hladnjaku. Zapravo, što se duže hladi, to će kolač biti bolji, zbog čega je ovaj recept savršen kad vam stižu gosti. Napravite ga dan ranije ili tokom jutra i ubacite u pećnici 15 minuta prije posluživanja.  U ovom stadiju smjesu možete i zamrznuti. Prije pečenja ne morate odmrzavati već smrznutu smjesu ubacite u pećnicu, ali vrijeme pečenja produžite za 5 minuta.

Pećnicu zagrijte na 180°C. Kolačiće pecite 10-12 minuta (ovisno o jačini pečnice i veličini kalupa), odnosno dok se na površini ne formira korica, a biskvit se ne počne odvajati od kalupa. Pečene kolače ostavite da miruju 1-2 minute, a potom ih izvadite iz kalupa, odnoso prevrnite na tanjure. Poslužite ih odmah sa malo tučenog slatkog vrhnja ili sladoleda po želji. Možete ih preliti nekim umakom, posuti omiljenim oraščićima, posipati kakaom ili šećerom u prahu ili ništa od navedenog. Sve je dozvoljeno. Važno je samo da ih poslužite vruće i da ne opečete jezik na tekućoj čokoladi odnosno lavi. ;)

Chocolate fondant
recipe adapted from BBC Good Food 
makes 5 fondants 

20g melted butter + some cocoa powder for dusting

100g dark chocolate, chopped roughly
100g butter, diced
1-2 tbsp. Grand Marnier
1 tsp. grated orange zest
100g sugar
2 eggs
2 egg yolks
100g flour, sifted

To serve:
whipped cream (or even better, vanilla ice cream)
white chocolate curls and chopped pistachios (optional)

First get your ramekins ready. Heavily brush the melted butter all over the inside of the mold. Place the molds in the fridge or freezer. Brush more melted butter over the chilled butter, then add a good spoonful of cocoa powder into the mold. Tip the mold so the powder completely coats the butter. Tap any excess cocoa back into the jar.


Place a bowl over a pan of barely simmering water, then slowly melt the chocolate and butter together. Remove bowl from the heat, add orange zest and Grand Marnier and stir until smooth. Leave to cool for about 10 mins. In a separate bowl whisk the eggs and yolks together with the sugar until thick and pale and the whisk leaves a trail. Sift the flour into the eggs, then beat together. Pour the melted chocolate into the egg mixture in thirds, beating well between each addition, until all the chocolate is added and the mixture is completely combined.

Evenly divide the batter between the molds. Chill for at least 20 mins or up to the night before. This makes them a perfect dessert for entertaining guests. Make the batter ahead and simply pop in the oven 15 mins before serving time. The fondants can at this point also be frozen for up to a month and cooked from frozen. To bake from frozen, simply add 5 mins more to the cooking time.

Heat the oven 180°C. Place the fondants on a baking tray, then cook for 10-12 mins until the tops have formed a crust and they are starting to come away from the sides of their molds. Remove from the oven, then leave to sit for 1 min before turning out. Loosen the fondants by moving the tops very gently so they come away from the sides, easing them out of the molds. Tip each fondant in the middle of a plate. Top with whipped cream, ice cream or a favorite sauce. Sprinkle with some cocoa powder, powdered sugar, chocolate curs or chopped nuts, or just leave plain. Just make sure you serve it hot and watch your tongue. :)

Related Stories Widget by LinkWithin

22 komentara:

  1. On the TV programme Masterchef, you know that when they attempt a chocolate fondant it always means disaster. I haven't seen one go right yet. So congratulations yours looks perfect and sounds wonderful with the addition of Grand Marnier too.

    OdgovoriIzbriši
  2. Obozavam:) pogotovo sa umakom od nekog sumskog voca! Fotke su super!!

    OdgovoriIzbriši
  3. Draga Monchi, odlican desert i verujem da narancina korica i liker daju poseban smek, moracu da isprobam neki naredni put...od kako sam pre nekog vremena "otkrila" ovaj slatkis, postao je medju mojih top 5, malo malo pa se nadje u rerni.;))
    p.s. nemoj se puno brinuti zbog toga da li uz receptic postoji i odgovarajuca prica, ne mora to da bude svaki put...meni je recimo vazno da samo pribelezim recept i da ga imam u arhivi, poput virtuelne svescice sa receptima...lepo je procitati i koji redak ili neku zanimljivu pricu i iskreno uzivam na vasim blogovima, ali isto tako obradujem se svakom lepom receptu i ako ga ne prati prica, dovoljna mi je slicica ili dve i potrebni sastojci...tako, nemoj nas dugo drzati u iscekivanju, cekamo receptice i za sve one ostale divne slicice!:)))

    OdgovoriIzbriši
  4. ma divno.. ova fotka sa plavim posudicama mi je baš posebna, iako su sve prekrasne. i sviđa mi se ovaj kontrast smeđe boje deserta i crvene boje u pozadini. btw. hoćemo se mijenjat što se tiče načina izražavanja? Ja sam totalno pismeni tip i ponekad mi to tako ide na živce, pogotovo na usmenim ispitima kada jednostavno zablokiram, grozan je osjećaj kad nešto znaš a jednostavno to ne uspiješ izreći.

    OdgovoriIzbriši
  5. Cokolada i naranca su mi omiljena kombinacija! Prosto savrsena.
    Sto se tice pisanja price koja prati recept apsolutno te razumem jer imam manje vise slican problem.Opusteno samo..

    OdgovoriIzbriši
  6. Odličan desert, već nekoliko dana si mislim peći nešto čokoladno, ovo ulazi u uži izbor :) jako mi se sviđa dodatak narančine korice
    Svi se mi susrećemo (barem mislim) s problemom i dilemom kako "ispričati" post na blogu :) Meni su tvoji postovi odlični, svi odreda ;)

    OdgovoriIzbriši
  7. Draga moja, meni pričaš o pismenom izržavanju?! Isti problem muči i mene ali ja sam u onoj fazi: baš me briga za sve:))
    Uvijek kada nekome pokušavam nešto pojasniti kažem da mi je lakše nacrtati nego ispričati: profesionalna deformacija!
    Nedavno sam i ja pravila ovaj kolač po receptu Milicze s Coolinarike i moram priznati da se mojim sinovima jako sviđa. Probati ću i ovaj. Moj su problem likeri i razna druga alkoholna pića jer toga u mene nema, jednostavno nema. Ima samo domaćeg vina koje niko ne pije?!
    I hvala za ova sva upustva u spremanju ovoga kolača. Nisam znala za ovo zamrzavanje, držanje na hladnom i ostalo!
    Sve 5+!

    OdgovoriIzbriši
  8. :))Ja pak moram priznati da s tim nemam problema, ja imam najmanje 5 postova u glavi sa jaaaaaako dugačkim pričama, ali ja to ne stižem :(, meni nedostaje barem 5 sati u danu i dva dana u tjednu!
    Ovo sasvim sigurno izgleda kao jedan od najboljih čokoladnih deserata u svemiru i ja se već jako dugo spremam napraviti ga, a vjerovala ili ne, nisam još.
    Ovo je više nego nagovor da požurim sa isprobavanjem! :)
    Stvarno izgleda kao čokoladni san! :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Ja bi radije tri sata obrađivala fotografije, nego tri minute pisala neki text. No, baš je tu ljepota ove blogerske zajdnice - različitost. Uživam u tvojim fotografijama. Kolačići prekrasni.

    OdgovoriIzbriši
  10. Skroz te razumijem, iako volim piskarati i satalno nešto pišem, u glavi imam razne priče, često s blogom nailazim na problem što napisati. Nekako nikad ne želim odlutati previše od tematike hrane, ne želim niti ulaziti u previše privatne stvari pa često nemam što napisati o nekom jelu. Jbg, nemaju sva jela zanimljivu i uzbudljivu priču iza sebe. :)
    Mislim da je na kraju sve to sporedno, a hrana je ono što nas privlači.
    Jako je lijepo ovaj tvoj lava cake, a fotke su čarobne. Jedva čekam nastavak i ostale recepte. :)

    OdgovoriIzbriši
  11. Those lava cakes look fantastic! That runny center is to die for.

    Cheers,

    Rosa

    OdgovoriIzbriši
  12. E, od kada ja merkam ovu lepotu a nikako da je probam. Fenomenalne su fotkice. A, reči? Ah, reči... Šta reći:)

    OdgovoriIzbriši
  13. Ne volim se ponavljati, ali ovo je predivno, fotke su prelijepe, a ovo cokoladno cudo cu isprobati i po ovom receptu. Iskreno, od onih fotki na FB tesko mi je bilo odluciti sto da prvo stavis, ja bi sve odjednom:)))

    OdgovoriIzbriši
  14. vec dulje vrijeme gledam ovaj desert, ali nikako da se odlucim da krenem u akciju. cini mi se ko hodajuca nevolja. cini mi se da ako ga samo krivo pogledam, ispast ce krivo, prepeceno il ukomirano....no ipak, kad vidim da ga je netko ipak uspio izvesti do kraja i jos pritom ovako skladno ufotkati - budi mi se nada!

    OdgovoriIzbriši
  15. Nikako ne bih rekla da nisi skolna pisanju. Svaki tvoj post je lepo srocen i artikulisan . Ali samo ti znas sta koliko ti je truda potrebno da ga sastavis.

    Drago mi je da si se vratila, jer me tvoji recepi, a posebno fotografije uvek oduseve. I pitam se samo da li se ti i profesionalno bavis ovim:)

    Lava kolac nisam probala, bila sam misljenja da nije nista posebno, ali ako ti kazes da je jedan od najboljih u svemiru, moracu da probam.

    OdgovoriIzbriši
  16. Monika, ovaj put si stvarno nadmašila samu sebe! Na žalost, nisam na FB vidjela da si objavila slike uz zamolbu za pomoć koji recept odabrati, ali svakako je ovaj pun pogodak! Slike su fantastične, a kolač odličan! Vidi se da uživaš u novoj kućici, novom foto studiju i bračnom životu :)
    Što se pisanja tiče - ja sam totalna koma jer nemam blage veze što napisati pa ponekad samo naklapam, a ponekad mi se to naklapanje čini glupim pa ne napišem ništa osim recepta. Uglavnom, volim pročitati priču povezanu s receptom ili jednostavno tijek dana/tjedna blogerice :)

    OdgovoriIzbriši
  17. Ja mnogo puta pišem post dok i nemam vremena, ali otvorila sam blog da bih bilježila recepte, a ne vezala još i priče... s vremenom sam počela dodavati uvode, ali to je uvijek brzinski zbrda-zdola...
    volim pročitati zanimljivu priču uz recept, ali i ako priča izostane ne umanjuje vrijednost recepta... tako da ne brini, većina je ovdje zbog recepta...
    ovaj desertić je odlićan kao i slike.

    OdgovoriIzbriši
  18. Super izgleda "kolačić". A ovo vezano za priču uz recept kao da sebe slušam .Uvijek imam problem sa popratnim tekstom ali trudim se. Nekada uspije bolje a nekada lošije...

    OdgovoriIzbriši
  19. Krasno izgleda i moram reći da osim što ti imaš puuuno smisla za dekoraciju, dobro kuhaš,a imaš i što je najvažnije dobar fotoaparat..

    OdgovoriIzbriši
  20. Vidis ja sam te bas dozivljavala kao nekoga tko zna pisati i pise smislene postove :) Ja imam slican problem, kao likovnjak uvijek sam imalal problema s verbalnim izrazavanjem premda sma uvijek jako voljela pisati. Ali kad se stvar spoji s mojom disleksijom, koja zbog dvojezicnosti cesto ispadne jos gora nego sto bi trebala biti i nije sve skupa tako strasno. Vidim da me svejedno citaju :) Volim ovaj kolac premda uvijek kemijam s nekim drugim aromamam jer nikako da kupim taj Grand Marnier. Fotke su fenomenalne!

    OdgovoriIzbriši
  21. Hmmmmm, kažeš da nisi sklona pismenom izražavanju ....., mene si pomalo iznenadila jer kroz tvoje postove koje uvijek sa zanimanjem i užitkom pročitam nisam to ni na koji način primjetila.
    A što se kolača tiče, sa ovime se nikada ne može pogriješiti, baš prava čokoladna dekadencija. U tvojoj izvedbi odlično , izgleda jako dobro i lijepo !

    OdgovoriIzbriši
  22. Eto, jučer sneak preview, danas cijeli (kratki) post: isprobano i savršeno!!
    http://bite-my-cake.blogspot.com/2011/04/monikin-cokoladni-lava-kolac-chocolate.html

    OdgovoriIzbriši