5. veljače 2012.

Piletina u crnom vinu / Coq au Vin

 Please scroll down for English.


Kad je vani debeli minus, a sniježna mećava prijeti da će zatrpati vas i vaše pitoreskno malo (ili veliko) mjesto, javlja se neka neobjašnjiva potreba za toplinom i sigurnošću, želja da se zaštitimo od hladnoće, ogrnemo dekom i naslonimo glavu na nečije toplo rame. Mora da se radi o praiskonskom instinktu, strahu od smrzavanja i potrebom da se članovi obitelji ogrnu životinjskim krznom, okupe oko vatre i snagom volje odolijevaju hladnoći. Bilo kako bilo, večeri provedene pod toplom dekom uz titranje svijeće i promatranje sniježnih pahulja uvijek su mi bile posebno drage.


Osim tople deke i sigurnosti doma, ponekad je potreban još neki faktor koji će nam pomoći da se potpuno opustimo i osjećamo zaštićeno i sretno. To je često šalica vrućeg čaja ili tople čokolade, kuhano vino ili pak ukusna hrana. Bilo da se radi o vrućoj juhi ili varivu koje će nas zagrijati od nožnih prstiju na više, jelu koje nas podsjeća na neka sretna i bezbrižna vremena iz djetinjstva, ili zasitnom jelu koje pršti jakim zimskim okusima, hrana je uvijek dobro došla kada nam je potrebna dodatna toplina i energija. Piletina u crnom vinu, poznatija kao Coq au vin, jelo je koje će i najhladniji i najstresniji dan pretvoriti u dan pun radosti i topline. 


Coq au Vin je uz Boeuf à la Bourguignonne vjerojatno jedno od najpoznatijih klasičnih francuskih jela. Ovo jelo navodno nije starije od 400 godina, a vrh popularnosti doseglo je u drugoj polovici 20. stoljeća. Iako se ne zna točno podrijetlo jela, poznato je da se u originalu pripremalo od mesa pijetla koje se zbog svoje specifične žilavosti trebalo dugo krčkati u umaku intenzivnog okusa kako bi omekšalo i bilo ukusnije. Danas postoje mnoge verzije ovog ukusnog jela, od kojih neke koriste bijelo vino. Ipak, najpoznatija i okusom najprepoznatljivija verzija potječe iz francuske pokrajine Burgundije. Burgundija je geografski malena vinska regija na istoku Farancuske, vjerojatno najpoznatija po istoimenom crnom vinu koje se tradicionalno koristi za pripremu ovog jela.


Recept za piletinu u crnom vinu sam prije nekoliko mjeseci zamijetila na šarmantnom blogu Ebba's cuisine i odmah ga poželjela napraviti. Nakon konzultacije s internetom i  kolekcijom kuharica, odlučila sam malo izmijeniti Nevenin recept. Nešto sam dodala, nešto oduzela, malo izmijenila omjere sastojaka i dobila verziju koja nas je oborila s nogu. Meso je tako mekano i podatno, doslovno pada s kostiju, a umak intenzivan i bogat, okusom nalik najfinijem goveđem gulašu. Teško je opisati tu kombinaciju okusa.  Ovako pripremljena piletina izvrsna je u kombinaciji s pire krumpirom ili palentom, a za dodatno osvježenje sam joj odlučila dodati i pečene cherry rajčice.

I još jedna stvar... Ne dajte da vas zastraši flambiranje. Nije to baš tako velika mudrost niti nauka. Postupak je vrlo jednostavan i uz određenu dozu opreza ne možete pogriješiti. Možda će vam i ovaj zgodan video pomoći da se oslobodite straha. Meni je bio koristan.


Piletina u crnom vinu
2 osobe

Sastojci:
4 komada piletine (batak, zabatak, krilca)
sol i papar
2 žlice brašna
50g dimljene slanine, narezane na listiće
200g šampinjona, prepolovljenih
2 srednje glavice luka, sitno sjeckane
3 režnja češnjaka, zgnječena
2 žlice konjaka
2 srednje mrkve, narezane na kolutiće
200ml crnog vina
300 ml pilećeg temeljca
1 lovorov list
prstohvat sušenog timijana
2-3 grančice svježeg ružmarina
svježi timijan
svježi peršin

Za posluživanje:
pire krumpir (ili palenta)
pečene cherry rajčice

Postupak:
Pećnicu ugrijte na 180°C.
Piletinu operite i osušite, natrljajte solju i paprom te uvaljajte u brašno.
Na teflonskoj tavi ugrijte 2 žlice maslinovog ulja. Hrskavo prepržite slaninu i izvadite je na papirnati ručnik. Na istoj masnoći popržite šampinjone dok ne dobiju lijepu boju, a potom ih izvadite i sačuvajte za kasnije. U istoj tavi na jakoj vatri prepržite piletinu sa svih strana dok ne dobije smeđu hrskavu koricu. Izvadite piletinu iz tave i dodajte sitno sjeckani luk i češnjak. Pirjajte dok luk ne postane proziran. Vratite meso u tavu i pojačajte vatru. Zalijte konjakom i flambirajte. Dodajte mrkvu, posolite i popaprite te dodajte sušeni timijan i žlicu koncentrata rajčice. Zalijte vinom i temeljcem, dodajte lovorov list, grančice ružmarina i timijana te hrskavu slaninu. Pojačajte vatru i pustite da zavrije, a potom premijestite u vatrostalnu posudu. Pecite u pećnici sat vremena, povremeno dolijevajući temeljca ili vode po potrebi. Zadnjih 15 minuta u posudu dodajte šampinjone.
Poslužite s pire krumpirom ili palentom i pospite sjeckanim svježim peršinom. Za malo svježine, dodajte i pečene cherry rajčice te zelenu salatu.

Coq au Vin
serves 2

Ingredients:
4 chicken pieces (thighs, wings...)
salt and pepper
2 tablespoons flour
50g bacon, diced
200g button mushrooms, halved
2 onions, finely sliced
3 garlic cloves, crushed
2 medium carrots, sliced
2 tablespoons brandy
200ml red wine
300ml chicken stock
1 bay leaf
pinch of dried thyme
2-3 fresh rosemary springs
fresh parsley

To serve:
creamy mashed potatoes (or polenta)
roasted cherry tomatoes (optional)

Directions:
Preheat the oven to 180°C. 
Wash chicken and pat it dry. Rub salt and pepper over it and roll the chicken pieces in flour. 
In a non stick frying pan heat 2 tablespoons of olive oil and fry the bacon until crispy. Set aside. To the same pan add mushrooms and cook on high heat until browned on all sides. Remove from the pan. Now add the chicken to the pan and cook on medium to high heat until crispy and browned on all sides. Remove chicken from pan and add onions and garlic. Saute for 2 minutes, or until the onion becomes translucent. Return the meat to the pan and turn up the heat. Add brandy and flambé the chicken. Add carrots, tomato puree and dried thyme and season with salt and pepper. Pour wine and stock over it, add bay leaf, fresh thyme and rosemary and crispy bacon and turn up the heat. When it starts to boil remove from heat and transfer to baking dish. Cook for one hour. Add button mushrooms 15 minutes before time's up.
Serve with creamy mashed potatoes or polenta and sprinkle with freshly chopped parsley. To add some freshness to the dish, serve it with roasted cherry tomatoes and a bowl of green salad.


Related Stories Widget by LinkWithin

24 komentara:

  1. Imaš pravo, u ovako ekstremno hladnim danima pomažu dekica i ukusna i topla hrana. Gledam ovaj tvoj tanjur i mislim se zašto baš danas moramo imati kasni ručak - gladna sam!!

    OdgovoriIzbriši
  2. divno! obozavam francusku kuhinju i ovaj je post bas po mom gustu :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Kud sam baš sasd naletjela kod tebe dok čekam svoj ručak i kruli mi u želucu! :D
    Obožavam ovakva jela, ona baš unose tu neku toplinu i stvaraju poseban ugođaj u zimskim danima. :)
    Stvarno super izgleda i mami s ekrana.

    OdgovoriIzbriši
  4. That coq au vin loosk amazing and ever so tasty! A wonderful dish that is so comforting and warming. i love this series of clicks.

    Cheers,

    Rosa

    OdgovoriIzbriši
  5. Monika ovo jelo je fantastičan odabir za ove hladne, zimske dane.

    Prekrasan teks uz divne fotografije, sve pohvale!


    Pozdrav:)

    OdgovoriIzbriši
  6. Izuzetno jelo... Mi smo svi ljubitelji piletine i ovo ce nam se sigurno dopasti. Jako mi se dopada sto je bas sa crnim vinom... :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Uh, što ja ovo vooolim :D! da, ispadne poput fenemenalnog gulaša, punog okusa, zaista jedno intenzivno jelo sa karakterom. Jako mi se sviđa tvoja kombinacija sa pečenim rajčicama i pire krupirom, čini mi se da se s krumpirom najbolje slaže! Fotke prekrasne, ogladnila sam. :D

    OdgovoriIzbriši
  8. Mmm jako fino izgleda, nisam još meso 'kuhala' s crnim vinom, uvijek koristim bijelo, trebala bi probati :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Monika, u pravu si, piletina u crnom vinu doista obara s nogu i ne znam nikog tko je probao a da je nije zavolio. Mi je već godinama spremamo i jednostavno je obožavamo!
    Predivne fotke!

    OdgovoriIzbriši
  10. I love this food, look http://www.matapecie.blogspot.com/2011/11/kohut-na-vine-coq-au-vin.html

    nice foto &:-)

    OdgovoriIzbriši
  11. Uh kako ovo fenomenalno izgleda... U poslednje vreme i sama sam prešla na "jaču" hranu jer treba prezimeti ove minuse ;)

    OdgovoriIzbriši
  12. Hrana koju volim o i koja nas sjeća na djetinjstvo, sretne trenutke, topla dekica, netko pored nas, neki dobar film, pas pod nogama, idealno :)
    Ovo mi se jako sviđa i nisam nikad probala

    OdgovoriIzbriši
  13. Piletina mi nekako teško prolazi u mojoj kuhinji, jedino ovako nešto, to može, da pače, veličanstveno jelo. Još da trefim domaču kokicu....
    Jako ti lijepo izgleda ova fotkica s paradajzekima.

    OdgovoriIzbriši
  14. Trenutno sam jako gladna,i sam pogled na ovo meni omiljeno jelo,ne mogu ti opisati koliko mi stvara dodatni osjećaj gladi..ovo jelo je pravi izbor pogotovo za ove hladne dane..lijep ti pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  15. Bogastvo okusa i umaka (koliko mogu sebi dočarati na osnovu pročitanog recepta i pregledanih slika) me ostavlja bez daha!

    OdgovoriIzbriši
  16. Zavoravih napisati: u receptu imaš dva puta po dvije žlice konajaka. Jel to greška ili stvarno toliko ide?

    OdgovoriIzbriši
  17. Ja osobno nisam nikad ovako spremala piletinu i sad mi ovaj tvoj recept stoji kao izazov da ga isprobam prvom prilikom! Čim stigne koja fina kokica sa sela- znam kako će završiti!

    OdgovoriIzbriši
  18. Prekrasno izgleda. Što ste sve bile vrijedne ovoh mečavastog vikenda. Kod svih recepti sve jedan bolji od drugog.

    OdgovoriIzbriši
  19. mmmm, jako dobro izgleda.
    ovo mi je jelo već dugo, dugo "na listi" ali nikako da ga napravim, moji dečki svaki put ovaj prijedlog hladno miniraju :/
    a znam da bi mi se svidjelo, i njima bi, volimo takva jela.

    OdgovoriIzbriši
  20. Hvala svima! Svakako preporučam da isprobate ovo jelo, nećete vjerovati da jedete piletinu. Bogatsvo okusa je neopisivo. I nemojte se bojati crnog vina, alkohol ispari, a ostaje samo prekrasna aroma koju piletina upije.

    @jubistacha, u pravu si. Dva puta sam navela konjak. Ispravila sam grešku. Hvala ti :)

    OdgovoriIzbriši
  21. Pozdrav! Volim svoj ​​blog! Velika hrana, vas pozdravljam i vidimo se uskoro!

    OdgovoriIzbriši
  22. Back online :)! Ovo ti je fantastično :), postala sam gladna :)!

    OdgovoriIzbriši
  23. Odlično! I ja kao i moji prethodnici zamišljam sljedeći put piletinu prpremiti ovako. Sigurno će se dečkima svidjeti. Ma zanaš nas, samo neka je saftali!!!

    OdgovoriIzbriši
  24. Ova piletina je baš po mome, odličan recept i odlično si je pripremila ! Čini mi se da bi mi i samo saft bio dovoljan iako ne bih odbila niti meso :)

    OdgovoriIzbriši